هوشمند سازی فرایند حمل‌ونقل در 30 معدن بزرگ استان یزد تا پایان سال جاری

لینک کوتاه

محمد رستگاری در جمع خبرنگاران در رابطه با هوشمند سازی فرایند حمل‌ونقل محمولات معدنی اظهار کرد: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سال گذشته و با همکاری اداره کل صمت استان، فرایند هوشمند سازی و اعلام بار مجازی در معادن بزرگ استان را کلید زده است.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در جمع خبرنگاران افزود: این طرح بر اساس بند پ ماده 59 برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه «به‌منظور جلوگیری از تخریب جاده‌های کشور ناشی از اضافه گنجایش (تناژ) حمل تولیدات معدنی، کلیه معادن کشور مکلف‌اند با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خروجی واحد تولیدی نسبت به صدور بارنامه اقدام نمایند….» در استان یزد اجرایی خواهد شد.

رستگاری ادامه داد: تا کنون شش معدن مطرح استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و زیرساخت‌های سخت‌افزاری آن تأمین‌شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به 30 عدد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح بر طبق قانون فوق، حفظ و نگهداری زیرساخت‌های شبکه راه‌های استان به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم کشور و جلوگیری از تخریب آن به واسطه تناژهای سنگین و غیرمجاز است.

وی از شروع عملیات قرارداد قطعه کمربندی میبد و اردکان در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: کمربندی یزد نیز به طول ۶۰ کیلومتر و به عنوان قطعه‌ای از این کریدور مورد توجه این اداره کل است ولی باید توجه داشت که طی هر شبانه روز ۲۴ هزار تردد از این محور انجام می‌شود ولی با این وجود امیدواریم تا پایان سال جاری تا ۵۰ درصد روکش آسفالت این کریدور در استان را برای استفاده مطلوب هفت ساله به اتمام برسانیم.

رستگاری همچنین با اشاره به رفع اکثر نقاط حادثه‌خیز در استان، گفت: نباید حوادث رانندگی منجر به فوت استان را به نواقص ایمنی راه در استان نسبت داد بلکه عمدتاً ناشی از بی‌توجهی رانندگان به موضوع رعایت قوانین است.

مدیر کل راهداری استان در ادامه اعلام کرد: دو مجموع بین راهی به زودی در استان افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آنها، تعداد مجتمع‌های بین راهی فعال استان به ۱۸ مورد افزایش خواهد یافت و علاوه بر این ۹ مجتمع دیگر نیز در حال ساخت است.

وی با بیان این که در حال حاضر برای ۵۸ مجتمع بین راهی جدید موافقت اصولی صادر شده است، گفت: ۱۰۷ درخواست در این حوزه نیز در مجموعه فنی راهداری استان در حال بررسی است.

وی با بیان این که در حوزه مسافر نیز به لحاظ ناوگان به دلیل فرسودگی با مشکل مواجه‌ایم، گفت: در این خصوص باید توجه داشته باشیم که حمل و نقل جاده‌ای مسافر یک اجبار برای مردم محسوب می‌شود به عبارتی مسافر وقتی به ناوگان مسافربری مراجعه می‌کند که از سایر انواع حمل و نقل مایوس شده باشد.

رستگاری در پایان کرایه ناوگان مسافربری را غیرمنطقی ذکر کرد و با تاکید بر این که معتقدیم همین نرخ پایین کرایه باعث نارضایتی در این بخش شده است، گفت: متاسفانه در استان شاهد مهاجرت ناوگان مسافربری به سمت بخش صنعت و معدن یا گاهاً اقدامات غیراصولی مانند حمل بار با ناوگان مسافری هستیم که در این باره نیز در برنامه هفتم توسعه برنامه جذب سرمایه‌گذار برای نوسازی ناوگان اتوبوس استان مورد نظر داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *