شورای شهر، نقش مهمی در مدیریت شهری دارد/ انتظار مردم از شورای شهر، توازن در توسعه و عدالت در توزیع امکانات شهری است

لینک کوتاه
دهشیری

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مردم از شورای شهر توازن در توسعه و عدالت در توزیع امکانات در مدیریت شهری را انتظار دارن

غلامعلی دهشیری در دیدار با اعضای فرا دست شورای شهرستان یزد، اظهار داشت: پاسخگویی به مردم، اقناع افکار عمومی و توضیح در خصوص تصمیمات مهم شورا از مواردی است که باید مورد اهتمام شورای شهر باشد.
وی با بیان اینکه مردم هر زمان لازم بوده است، دِین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند، افزود: اکنون وقت آزمون و خطا نیست بلکه باید با جدیت مضاعف، خدمت به مردم انجام گیرد.
این مقام قضایی با اشاره به فضای تعامل، دوستی، مودت و همراهی و همیاری در مدیران استان، تصریح کرد: باید با اغتنام از این فضای همدلی و همراهی، زمینه های رشد و توسعه و ارائه خدمت به مردم را تسهیل و تسریع کرد.
وی ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از شورای شهر در مسیر خدمت به مردم، ابراز داشت: مناطق حاشیه ای شهر و محلات کمتر برخوردار باید در اولویت دریافت خدمات قرار گیرند تا رشد شهری به توازن بهتری برسد.
رئیس کل دادگستری استان، ایجاد محیط های شاد و امید بخش را ضرورت مدیریت شهری دانست و گفت: کاهش آستانه صبر مردم و کم شدن حس تحمل پذیری در جامعه زمینه ساز افزایش ورود پروند ها به دستگاه قضایی است لذا انتظار است در مدیریت فضا سازی و برنامه های فرهنگی و اجتماعی به اینگونه آسیب ها و مسائل توجه شود.
وی اهتمام به مسائل زیست محیطی و توجه به استاندارد های مورد نیاز محیط زیست را از اولویت های استان ذکر کرد و گفت: ‌اکنون حتی در ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت از واحد های تولیدی و صنعتی پس از استعلام از مراجع مربوطه صورت می گیرد.
دهشیری، تضمین امنیت و سلامت مردم را مهمترین اصل مدیریت استان دانست و بیان داشت:‌ برخی تصمیمات در خصوص واحد های تولیدی و صنعتی در گذشته گرفته شده که اکنون با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر، زمینه ساز ایجاد مسائل آلاینده شده که با اجماع مدیران و متولیان امر مقرر گردید در محور عقدا و مهریز، هیچ گونه مجوز جدید برای گروه های آلاینده صادر نگردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رعایت موازین و مقررات و پیشگیری از وقوع تخلفات در امر ساخت و ساز، تصریح کرد: باید شورای شهر در نشست مشترکی با نظام مهندسی در خصوص تدوین سند همکاری و ترسیم راهبرد اصولی در این خصوص به اجماع برسند.
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود:‌ رعایت اصول ایمنی، اهتمام به استانداردهای ساخت و ساز و التزام به مقررات شهر سازی باید همراه با اقناع مردم و استفاده از فرایندهای کم خرج و کم هزینه برای آحاد جامعه در دستور کار قرار گیرد.
شایان ذکر است در ابتدای این نشست اعضای فرا دست شورای شهرستان یزد به بیان موضوعات و مسائل مرتبط پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *