شهردار یزد:

برای شرکت‌های دانش‌بنیان محدودیت قائل نشویم

لینک کوتاه
شهردار یزد

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌ دانش‌بنیان‌ها نقش بسیار مهمی در بهبود روند فعالیت شهرداری دارد، گفت: برای شرکت‌های دانش‌بنیان محدودیت قائل نشویم.

به گزارش طلوع یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست بررسی اقدامات و برنامه‌های مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد، اظهار داشت: ایده‌های نوآورانه و فن‌آورانه‌ای که در رویدادهای مرکز خلاقیت معرفی و کارایی آنها پس از بررسی تایید شده باید حتما مورد حمایت قرار گیرند تا به مرحله اجرا وارد شود.

وی با بیان اینکه برخی از این ایده‌ها در بازه زمانی کوتاه مدت امکان اجرا دارند و حتی امکان اجرایی شدن این ایده‌ها و طرح‌ها تا دهه فجر امسال هم وجود دارد، عنوان کرد: از صاحبان ایده‌های ارائه شده دعوت شود تا به ارائه توضیحاتی در ارتباط با طرح خود و نحوه عملیاتی شدن آن بپردازند و پس از آن برنامه‌ریزی برای اجرا انجام شود.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که در ارتباط با طرح‌های بلندمدت وجود دارد این است که نباید با تغییر مدیریت‌ها جلوی کار گرفته شود و طرح‌ها و ایده‌ها باید به قدری قوی و مناسب باشد که به دلیل جابجایی‌ها و تغییرات، همچنان احساس نیاز به آن وجود داشته باشد.

محی‌الدینی تصریح کرد: شهرداری در حوزه‌های مختلف پروژه‌ها و هزینه‌های زیادی انجام می‌دهد و لازم است که بخشی از اعتباراتش را به طرح‌ها و پروژه‌ها اختصاص دهد تا زمینه استفاده از فناوری‌های نوین هم در خدمات و پروژه‌های شهرداری بیش ازپیش به وجود آید.

وی گفت: علاوه بر این در میان پرسنل و نیروهای شهرداری هم ایده‌پردازان و افراد توانمند خوبی داریم که باید برای شناسایی و حمایت از این افراد برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

شهردار یزد با اشاره به اینکه در استان یزد نیروهای خلاق و مبتکر بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف داریم، گفت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت و فراهم نشدن زمینه مناسب برای آنها، بسیاری از این افراد از استان و حتی کشور خارج شده و طرح‌های خود را در نقاط دیگر اجرایی کرده‌اند.

محی‌الدینی تصریح کرد: در بحث دانش‌بنیان نباید برای شرکت‌های فعال در این حوزه محدودیت قائل شویم و اگر کاری امکان‌پذیر است و مشکلی به لحاظ قانونی نداشته باشد، باید با سرعت بالا نسبت به اجرای آن اقدام لازم را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *