معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور؛

وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه ها زیست محور بودن آن است

لینک کوتاه

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت : وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه ها زیست محور بودن آن است. دانشجو همزیستی می کند و در این زندگی شبانه روزی، تربیت اتفاق می افتاد و در سراهای ما شایستگی های لازم را کسب می کنند.

به گزارش طلوع یزد، ؛معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که مرتب آن را می‌شنوید، دانشگاه ماموریت محور، دانشگاه تربیتی، دانشگاه تربیت معلم فاخر و … که همه این توصیف ها نشان دهنده این است که دانشگاه فرهنگیان چه جایگاه رفیعی در آموزش عمومی و عالی کشور داراست و ما بایستی این موضوع را با تمام وجود لمس کنیم؛ تا بتوانیم اهداف آن را در آینده ای که ترسیم شده است درک کنیم و در این فضا وظایف خود را نسبت به دانشگاه ادا کنیم.

انصاری راد در ادامه با اشاره به تحصیل دانشجومعلمان آموزش ابتدایی ورودی 1398در دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به نیاز خاص دانشگاه و آموزش و پرورش، تصمیم مهمی گرفته شد و در کنار این تنگناهایی که برای کمبود معلم آموزش و پرورش وجود داشت؛ با آمدن یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و رضا مراد صحرایی خون دوباره ای به دانشگاه و آموزش و پرورش تزریق شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد؛ “دانشگاه فرهنگیان عهده دار مهمترین مسئولیت در کشور است و اگر تربیت معلم به خوبی انجام شود، جامعه از جهل و تاریکی رهایی خواهد یافت

انصاری راد با بیان اینکه نام دانشگاه در برنامه هفتم کشور برای توسعه در نظر گرفته شده است افزود: دانشگاه باید به آن جایگاه واقعی خود از نظر ساختار، نیروی انسانی و امکانات برسد.

انصاری راد در ادامه گفت: با وجود این شرایط، با این کمبودها بایستی شعار “دانشگاه فرهنگیان برای آینده” را محقق سازیم و معلمی را برای آینده تربیت کنیم که یک سری توانایی ها را داشته باشد و شرایطی را فراهم کنیم تا شایستگی ها را کسب کند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه معلمان ما بر اساس این شایستگی ها رتبه بندی می شوند؛ افزود:

سراهای دانشجویی بایستی به فضاهای تربیت غیر رسمی تبدیل شود تا شایستگی های لازم برای معلم آینده کسب شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان متمایز از سایر دانشگاه های کشور است ادامه داد: وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه ها زیست محور بودن آن است.

دانشجو همزیستی می کند و در این زندگی شبانه روزی، تربیت اتفاق می افتاد و در سراهای ما شایستگی های لازم را کسب می کنند.

انصاری راد با بیان اینکه شایستگی ها اکتسابی هستند اذعان داشت: بدست آوردن آخرین شایستگی ها، اطلاعات علمی است که حس آرامش را برای معلم که آراسته به علم است؛ به ارمغان می آورد.

وی در پایان سراهای دانشجویی را بهترین فضا برای پژوهش های دانشجویی دانست و افزود: سال گذشته دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان بهترین رتبه در بین دانشجوهای کشور را داشتند و این نشان دهنده شایستگی بالای دانشجویان این دانشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *