رئیس دانشگاه آزاد یزد خبر داد؛

اجرای طرح «مهارتیار» در دانشگاه آزاد یزد

لینک کوتاه

دکتر دهقانی با تغییر رویه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در قالب طرح "مهارتیار" گفت: دانشگاه بر این باور است که باید مهارت را در همان اوایل ورود دانشجویان به دانشگاه و به صورت عملی و مهارتی و متناسب با نیازهای صنعت به دانشجویان آموزش داد.

به گزارش طلوع یزد، در نشستی که با حضور «علی اکبر حجت» رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و دکتر «محمدرضا دهقانی اشکذری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد، دکتر حجت به ضرورت ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد.

وی ضمن عنوان جایگاه رتبه برتر شهرک‌های صنعتی استان یزد در بین شهرک‌های صنعتی کشور، دلیل این موفقیت، توجه به رضایت شغلی کارکنان و بهادادن به تامین نیازهای اولیه نیروی انسانی دانست.

وی در ادامه اشاره کرد: امروزه صنایع به دنبال نیروی کار ماهر هستند و لیکن تاکنون این معضل از سوی دانشگاه، مرتفع نشده است.

دکتر دهقانی در این جلسه با تغییر رویه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در قالب طرح “مهارتیار” افزود: دانشگاه بر این باور است که باید مهارت را در همان اوایل ورود دانشجویان به دانشگاه و به صورت عملی و مهارتی و متناسب با نیازهای صنعت به دانشجویان آموزش داد.

وی افزود این دانشگاه، در این مسیر موانع و چالش های سازمانی را مرتفع و تفاهم نامه ای با امضای ۱۴ سازمان مرتبط، منعقد نموده است.

دکتر حجت در ادامه به لزوم و ضرورت مانع زدایی و تسهیل بخشنامه های فناورانه و نوآورانه اشاره و با توجه به اقدامات و تحولات بنیادین در مسیر دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری موثر بین این دو سازمان تاثیر گذار در زمینه صنعت و اشتغال ابراز خرسندی نمود.

همچنین در خصوص مشارکت دوجانبه بین دانشگاه و صنعت پیشنهاد راه اندازی هنرستان جوار صنعت،  آکادمی عالی مهارت در قالب مرکز کسب وکار شرکت شهرک ها ارائه که مورد استقبال طرفین واقع شد.

در همین راستا، به ضرورت برگزاری تورهای فناورانه ویژه دانشجویان به منظور آشنایی با فضای واقعی کسب و کار اشاره و‌ تاکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *