مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

کلیه مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند

لینک کوتاه

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه کلیه مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند گفت: این مشاغل در صورت عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پذیرنده بانکی، مشمول جرایم و مجازاتهای مقرر در قانون مالیات های مستقیم خواهند شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان یزد، علی خورشیدی اظهار داشت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، کلیه مشاغل پزشکی در سطح کشور مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی شدند و عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پذیرنده بانکی (پوز) یا هر گونه درخواست غیرموجه از قبیل دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایرین، مشمول جرایم و مجازاتهای مقرر در قانون مالیات های مستقیم خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه برخورد با جرایم مالیاتی در کلیه اصناف یک مطالبه عمومی شهروندان است گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت پیگیر مطالبات مردمی است.
خورشیدی با اشاره به نقش عامه مردم در اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: از شهروندان عزیز تقاضا میشود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نسبت به معرفی فرد متخلف و اعلام شماره حسابهایی که وجوه به آنها واریز شده اقدام کنند، همچنین مردم میتوانند شیوههای فرار مالیاتی را از طریق سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۵ به سازمان امور مالیاتی کشور اطلاع دهند.
وی عنوان کرد: راه دسترسی دیگر برای مردم سامانه ۱۵۲۶ است این سامانه به عنوان مرکز ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی استان یزد در دسترس عموم قرار دارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تصریح کرد: همچنین بخش سوت زنی آماده دریافت گزارش تخلفات اداری و فرار مالیاتی فعال است علاوه بر این امکان ارسال گزارش تخلفات از طریق درگاه سایت سازمان امور مالیاتی کشور نیز فراهم است و شهروندان میتواند به نشانی intamedia.ir مراجعه کنند.
خورشیدی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی نیازمند کمک آحاد جامعه هستیم و در این راه به همراهی شهروندان محترم در خصوص کشف فرارهای مالیاتی نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *