مدیرکل کمیته امداد اعلام کرد:

نیکوکاران یزدی ۳۴ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی دادند

لینک کوتاه
شجاعان

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ میلیارد تومان زکات توسط ۱۱۰۰ نیکوکار یزدی پرداخت شده است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات یزد که با حضور مسئولان کشوری و استانی و مودیان برتر زکات استان در سالن غدیر یزد پنجشنبه ۲۶ آبان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی فریضه الهی زکات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ میلیارد تومان زکات توسط ۱۱۰۰ نیکوکار یزدی پرداخت شده است.

حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از پویایی و جریان سازی شورای زکات در کشور و به‌ویژه استان یزد به پیگیری روش‌های نوین در پرداخت زکات مستحب تاکید و به نقش سازنده آن مخصوصا در شرایط فعلی اقتصادی اشاره کرد.

حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت های مردمی کشور نیز در جریان سفر به استان یزد در این همایش با اشاره به نقش زکات در آبادانی و توسعه و کمک به رفاه اجتماعی، اظهار کرد: بی‌توجهی به این فریضه الهی باعث ایجاد خلل و آسیب به ارشهای دینی و معنوی جامعه خواهد شد لذا حفظ این ارزش باید مورد اهتمام مسئولان و مردم قرار گیرد.

آسوده با اشاره به اینکه شورای زکات کشور از ابتدای امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان گزارش زکات به مردم کشورمان داده است گفت: کمک‌های مردم یک استان که توسط کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود در استان دیگر و حتی خارج از کشور تاکنون هزینه نشده و نمی‌شود و از نظر شرعی قابل قبول نیست ولی گاهاً دشمن برای بی اعتماد کردن مردم این مباحث را مطرح می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین مهری، مدیر کل امور اجرایی زکات کشور نیز در سفر خود به یزد ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: استان یزد از بهترین استان‌ها در زمینه پرداخت زکات در کشور است.

در ادامه همایش نیز دکتر شایق به ارائه مقاله پژوهشی خود با عنوان نقش پرداخت زکات مستحبی در اقتصاد پولی جامعه اسلامی پرداخت.

در پایان نیز با حضور مسئولان از هشت نفر از مبلغان، مودیان و مروجات برتر زکات در سطح استان یزد تقدیر بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *