معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

تربیت افراد کتابخوان در دستور کار دستگاه های فرهنگی و تربیتی قرار گیرد

لینک کوتاه
عزیزی

آیین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

به گزارش طلوع یزدبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در آیین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حوادث اخیر با اشاره به نگارش و چاپ کتب متعدد در حوزه دفاع مقدس گفت: متاسفانه نسل جوان ما با این متون آنگونه که باید آشنا نیست و غافل از این موضوع است که اگر نبودند افرادی فرهیخته ای که گوهر جان خویش را فدای کشور کنند امروز امنیت و آرامش فعلی را در جامعه نداشتیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند آن را استخراج کند ابراز داشت: باید نسل جوان را با این گنجینه بی نظیر بیش از پیش آشنا ساخت و قطعا یکی از روش ها آشتی دادن این نسل با کتاب و کتابخوانی است.

مهندس عزیزی افزود: باید تربیت افراد کتابخوان در دستور کار دستگاه های فرهنگی و تربیتی قرار گیرد البته در این زمینه نسبت به استان های دیگر وضعیت بهتری داریم اما کافی نیست و نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

معاون استاندار یزد تاکید کرد: شکی نیست که تامین زیرساخت ها همچون احداث کتابخانه ها، بروز رسانی کتاب ها و … در ترویج کتابخوانی موثرند اما توجه دادن کودکان به امر مطالعه کتاب و اینکه از چه زمانی باید آنان را به این سمت و سو سوق داد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر اظهار داشت:
علت اینکه نوجوانان و جوانان ما به راحتی فریب فضای مجازی را می‌خورند این است که در این فضا مطالب دروغ و غیر واقعی به صورت سطحی به عنوان خوراک فکری به آنان ارائه می شود.

مهندس عزیزی تصریح کرد: باید در حوزه تربیت کتابخوان حرکت کنیم و اندوخته های علمی و اعتقادی فرزندان خود را افزایش دهیم چرا که کسی که از این دو پشتوانه برخوردار باشد به راحتی فریب نخواهد خورد.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا و بسیج در اغتشاشات اظهار کرد: اینکه فردی به راحتی هموطن خود را که برای تامین امنیت جامعه و جلوگیری از برهم‌خوردن آرامش مردم وارد میدان شده آتش میزند یا با سلاح سرد به قتل میرساند به دلیل نداشتن عقبه علمی و فرهنگی و سوء استفاده دشمن از این نقطه ضعف افرادست.

معاون استاندار یزد در پایان تاکید کرد: امروز دشمن در کنار اعتقادات مردم حس میهن دوستی آنان را هم نشانه رفته است و قطعا کسانی که از قطار وطن دوستی پیاده شوند خود متضرر خواهند شد.

در تا پایان این مراسم از چند تن از کتابخوانان، کتابداران و فعالان حوزه کتاب خوانی تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *