آزادی 111 زندانی جرائم غیر عمد یزدی در 8 ماهه سال جاری

لینک کوتاه
دهشیری

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد 111 محکوم مالی جرائم غیر عمد در 8 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اعلام این خبر گفت: علیرغم شرایط سخت معیشتی با مشارکت چشمگیر نیکوکاران دارالعباده و به همت ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 111 محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.
دهشیری در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت پر شور نیکوکاران در زمینه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: کمک مردم دارالعباده تنها معطوف به ایام ماه های رمضان ،محرم و صفر نبوده و نیک اندیشان کویر نشین در تمام فصول سال و در مناسبت های مختلف با اهدای مبالغ خرد و کلان خود زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم مینمایند که این خود گواه مهربانی و ایمان بسیار بالای مردم این خطه و دیار است.
رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همیاری اعضای کمیته صلح و سازش ستاد و اعضا شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی استان در راستای اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات افزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تنها به پرداخت مبالغ از سوی نیکوکاران محدود نگردیده و شکات خود مانند یک خیر عمل نموده و در بسیاری از پرونده ها حتی به کمتر از اصل خواسته رضایت داده که این نکته در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار تاثیرگزار است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آزادی 111 زندانی جرائم غیر عمد در 8 ماهه سال جاری افزود: بدهی این مددجویان مبلغ 116 میلیارد تومان بود که مبلغ 105 میلیارد تومان توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان و شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ 11 میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 111 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.
وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد 70 مددجو مربوط به محکومین مالی ،تعداد 27 مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد 13 مددجو محکوم نفقه و 1 محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند .
دهشیری ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد 19 مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت مبلغ و تعداد92 مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد 12 مددجو زن و مابقی مددجویان مرد بودند .
این مقام مسئول مسئول در پایان ضمن تقدیراز فعالیت های ارزشمند ستاد دیه استان، مدیر نمایندگی و مدیر روابط عمومی این ستاد مردمی به دلیل برگزاری برنامه ها و پویش ها در مناسبت های مختلف گفت: طی برنامه ریزیهای انجام گردیده و با همکاری صداو سیما و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و هنرمندان این استان در آذر ماه شاهد برگزاری چندین پویش ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خواهیم بود که امیدواریم با مشارکت بیش از پیش نیکوکاران زمینه آزادی تعداد دیگری از محکومین مالی جرائم غیر عمد از زندان فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *