آموزش شهروندی کلید توسعه شهر/ ضرورت دسترسی مناسب و استفاده عموم مردم از آموزش های شهروندی

لینک کوتاه
نیکونژاد

عضو شورا در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد با اعضای ستاد شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری مطرح کرد: در خصوص آموزش شهروندی علاوه بر آموزش، مشوق هایی نیز باید برای شهروندان در نظر گرفته شود.

به گزارش طلوع یزد، نیکونژاد ادامه داد: آموزش شهروندی کلید توسعه شهر است و زمانی که شهروندان آشنا و پایبند به مسایل حقوقی و شهروندی باشند قطعا دغدغه های شهری کاهش میابد و رفتار مردم به سمت و سویی میرود که مشارکت شهروندی افزایش یابد.

به گفته وی، آموزش شهروندی یک قرار اجتماعی است که هدف اصلی آن ارتقا سطح رفاه و امنیت در سطح جامعه است تا مردم را به یک هدف مشخص هدایت کند اگر این آموزش های شهروندی اثربخش نباشد و بازخورد فعالیت ها رصد نشود نتیجه ای دربر نخواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: ضرورت دارد فعالیت های آموزش شهروندی در سطح شهر مانند تهیه کلیپ، پوستر و … متناسب با نیاز شهروندان و در راستای اهداف سازمان های خدماتی باشد به عنوان مثال آموزش ها در زمینه ایمنی و حریق متناسب با اهداف آتش نشانی باشد ، در زمینه تفکیک زباله با اهداف سازمان پسماند همراه باشد و… در یک کلام بسته های اموزشی تهیه شده هدفمند و در راستای آشنایی شهروندان برای افزایش رفاه و ایمنی و کاهش حریق و کاهش تولید زباله یا تفکیک زباله از مبدا و …. باشد ، البته باید توجه کرد که این کلیپ هاو بسته های آموزشی اثر بخشی لازم را داشته باشند و در مقایسه با سال های گذاشته پیشرفت داشته باشند همچنین این کلیپ های آموزشی باید آنقدر جذاب و باسلبقه تهیه شود که توجه تعداد زیادی از شهروندان را به خود جلب کند و شهروندان زیادی از آنها استفاده کنند برای همه افراد جامعه اطلاع رسانی شود و لازم است تمام شهروندان به آن دسترسی داشته باشد و محتوا نیز باید با خلاقیت توأم باشد.

نیکونژاد در خصوص کتابخوانی نیز گفت: اگر فرزندان ما امروز توجه کمتری به کتاب و مطالعه دارند علی رغم در دسترس بودن گوشی موبایل و لپ تاپ برای همه افراد خانواده و استفاده نامتعارف از فضای مجازی، بخش قابل توجهی از این بی رغبتی ناشی از رفتار والدین است.

وی تاکید کرد: در این خصوص والدین باید خود کتاب مطالعه کنند تا مشوقی باشند برای کتابخوانی فرزندان که در نتیجه علاوه بر افزایش آگاهی، میزان زمان مطالعه استان نیز افزایش میابد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *