عدم آگاهی مردم از نحوه سبک زندگی سالم/ قند تلخ،بیماری که یزدی ها را در رتبه اول کشور قرار داد

لینک کوتاه
کارگروه سلامت

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی علوم پزشکی یزد گفت: افزایش سعودی دیابت در استان نتیجه عدم آگاهی مردم از نحوه سبک زندگی سالم است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ دکتر محمدحسن لطفی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی علوم پزشکی یزد در همایش پیامگزاران سلامت ادارات که در مرکز دیابت یزد برگزار شد، ضمن اظهار نگرانی از شیوع بالای بیماری دیابت در استان یزد گفت: افزایش سعودی دیابت در استان یزد نتیجه عدم آگاهی مردم از نحوه سبک زندگی سالم، کم تحرکی و استفاده از غذاهای پرانرژی است.

وی اظهار داشت: همایش پیامگزاران سلامت ادارات به مناسبت هفته دیابت با شعار “با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم” و با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در یزد برگزار شد.

لطفی با اشاره به اینکه شیوع بیماری دیابت باعت شیوع انواع بیماری‌ها مانند؛ فشار خون، قلب و عروق و چربی خون بالا می‌شود، افزود: آموزش، پیشگیری و تغییر رفتار غذایی و داشتن تحرک کافی را از جمله راهکار‌های کاهش ابتلا به دیابت است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت تصریح کرد: پیشگیری همیشه یک روش موثر برای این است که خود را از خطر‌ها در امان نگهداریم بنابر این برای پیشگیری از دیابت در طول هفته هر روز به مدت حداقل ۳۰ دقیقه ورزش، محدود کردن مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های حاوی قند، حذف عادات غلط از سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری دیابت موثر است.

استان یزد از لحاظ میزان شیوع بیماری دیابت در رتبه نخست کشور قرار دارد.

همایش پیامگزاران سلامت ادارات به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *