جهاد تبیین در آموزش و پرورش جدی‌تر می‌شود

لینک کوتاه

مسئولان استان یزد در نشستی راهکار‌های اجرای سند تحول آموزش و پرورش را بررسی کردند.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، معاون وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در راستای تربیت دینی دانش آموزان ۴۰ برنامه در زمینه‌های گوناگون برنامه ریزی کرده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف باور‌های دینی و انقلابی جامعه به ویژه نسل جوان است، افزود: در این رابطه معلمان، مبلغان و مربیان باید روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: وقایع اخیر به ما نشان داد که دشمن در ارتباط با کودک، نوجوان و جوان ما از ما پیشی گرفته است. باید این سوال را از خود داشته باشیم که آیا ما هم در این حوزه برنامه مدونی داریم؟

نیکزاد خاطرنشان کرد: گرچه وقایع اخیر تهدیدی جدی است، اما می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و با جهاد تبیین به میدان بیاییم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در نظام تعلیم و تربیت، گفت: متاسفانه ما کارهایمان را بصورت روبنایی انجام می‌دهیم که باید از ریشه بسیاری از چیز‌ها عوض شوند.

آیت الله ناصری اظهار داشت: تا زمانی که معلمان دغدغه دینداری برای دانش آموزان نداشته باشند، نمی‌توانیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کنیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مصونیت برای دانش آموزان ما، دین است تا دشمن نتواند به آن‌ها هویت و شخصیت بدهد.
آیت الله ناصری برقراری کلاس‌های نماز و قرآن از مقطع ابتدایی را از ضروریات آموزش و پرورش دانست و گفت: باید خداشناسی را بصورت بنیادین در بین دانش آموزان ترویج داد. لازمه اینکار پرورش معلمان دیندار و انقلابی است که دانشگاه فرهنگیان باید در این زمینه بیشتر تلاش کند.

وی تصریح کرد: باید تعقل و تفکر را بجای سطحی نگری در جامعه ترویج داد.
استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به ضرورت راه اندازی نهضت تبیین در مدارس، گفت: باید با راه اندازی بانک شبهات و ایجاد سه ضلع مربی پرورشی، مدیر مدرسه و عالم دینی به شبهات دانش آموزان و معلمان پاسخ دهیم تا بتوانیم بخوبی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در مدراس اجرا کنیم.

مهران فاطمی با انتقاد از نظام گزینش آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان برای جذب معلم، اظهار داشت: متاسفانه برخی به واسطه رتبه وارد سیستم آموزشی می‌شوند که این مسئله غلط است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست با بیان این که پذیرای هر نوع فکر و ایده در حوزه تعلیم و تربیت در راستای اسناد آموزش و پرورش هستیم، گفت: ما نیازمند نیروی دانش آموخته توانمند هستیم.

رحیمی نژاد با اشاره به این که پیشنهاد همه دستگاه‌ها را در آموزش و پرورش طالبیم، افزود: باید ریل گذاری برای کار‌های فرهنگی انجام دهیم، تا در آینده با مشکل مواجه نشویم و باید با تعامل و همکاری و تغییر روش ها، برنامه ریزی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.

حسینی پور معاون تبلیغات اسلامی استان هم در این نشست گفت: برای ترویج فرهنگ دینی در بین دانش آموزان، امسال نزدیک به ۵۰۰ مبلغ به مدارس استان اعزام شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *