قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی بافق / مدیرکل ثبت اسناد استان: کاداستر تقویت کننده امنیت حقوقی جامعه است

لینک کوتاه

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: اجرای کامل قانون حدنگاری و کاداستر تقويت کننده امنیت حقوقی جامعه و کاهش دهنده پرونده محاکم قضایی بویژه در بحث پایمال کردن حقوق افراد ضعیف و یتیم است.

به گزارش طلوع یزد، مهدی اقبال در جلسه قرارگاه حدنگاری سردار شهید سلیمانی شهرستان بافق با اشاره به سابقه اجرای کاداستر اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری و مفاد قانونی همچون برنامه هفتم توسعه بخش های شرعی و قانونی مبنی بر لزوم اجرای کامل این قانون است.

وی با اشاره به تأمین اعتبار جهت تهیه نقشه در استان و شهرستان بافق افزود: اداره کل ثبت اسناد با تمام توان آماده صدور اسناد مالکیت کاداستری در تمامی حوزه‌های کشاورزی، روستایی، شهری و املاک دولتی و موقوفات است.
مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان اینکه تعویض اسناد روستایی با همکاری و مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، رایگان است ، تصریح کرد: در این بخش و همچنین مستندسازی اراضی زراعی و کشاورزی نیازمند همکاری بخشداری ها ، شوراها و دهیاری ها جهت ترغیب و تشویق مردم هستیم.

اقبال با تقدیر از اقدامات خوب مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن اظهار داشت: اقدامات حقوقی و ثبتی ما ، همواره در راستای کاهش پرونده‌های ورودی محاکم قضایی بویژه پرونده‌های مرتبط با اراضی و املاک راه و شهرسازی باشد.

وی در ادامه بر لزوم تسریع در صدور اسناد بنیاد مسکن ، اسناد روستایی ، تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی و برنامه ریزی جدی برای تسریع در صدور حدود ۲هزار اراضی و املاک راه و شهرسازی بافق تأکید کرد.

عضو شورای قضایی استان یزد در پایان ، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، بخشداران، شوراها و دهیاران جهت اطلاع رسانی و ترغیب مردم برای دریافت اسناد مالکیت کاداستری و تعویض اسناد دفترچه‌ای خواستار شد و گفت : باید اجرای کامل کاداستر بصورت مدنظر جدی قرارگاه ، شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان قرار گیرد.

در این جلسه فرماندار بافق هم بر لزوم حضور رئیس اداره ثبت اسناد بعنوان دبیر قرارگاه حدنگاری شهرستان در مساجد و تبیین قانون حدنگار و مزایای اسناد کاداستری تأکید کرد.

محمدعلی صمیمی همچنین حضور جدی شهرداری و دستگاههای دولتی در راستای اطلاع رسانی شهری و ترغیب مردم به دریافت اسناد مالکیت کاداستری و تعویض اسناد دفترچه‌ای را خواستار شد.

در بخش دیگری از این جلسه، دادستان با بیان اینکه تقویت امنیت اقتصادی در کنار ایجاد امنیت حقوقی با اجرای کامل کاداستر اظهار داشت: متأسفانه اطلاع رسانی مزایای کاداستر ضعیف است و باید استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی جهت تبیین قانون کاداستر مورد توجه باشد.

رحمان مزیدی شرف آبادی بر لزوم استمرار جلسات قرارگاه حدنگاری(کاداستر ) با نتیجه گیری و خروجی مناسب و الزام مسئولان در عمل به تعهدات داده شده ، تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *