رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد:

80درصد زباله‌های شهری قابل بازیافت است

لینک کوتاه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت:بالغ بر 80درصد زباله های شهری قابل بازیافت است و با مدیریت صحیح می توان آن ها را به چرخه مصرف بازگرداند.

به گزارش طلوع یزد،اصحاب رسانه استان یزد امروز سه شنبه دهم آبان ماه در قالب اتوبوس خبر شهرداری از نزدیک در جریان عمده فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از جمله سایت تفکیک و دفن زباله، کارخانه کمپوست، کمپ سگ های بی پناه و باسکول این سازمان، قرار گرفتند.

«محمد رضا برزگر» رئیس سازمان مدیریت پسماند گفت: فاز یک کارخانه کمپوست شهرداری یزد شامل خط پردازش ۳۰۰ تنی پسماندهای خانگی شهر که به تازگی با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و اشتغال زدایی برای ۳۵ نفر به طور مستقیم راه اندازی شده که روزانه ۳۰۰ تن زباله تولیدی شهروندان یزد را پردازش و جداسازی می کند.

وی  افتتاح خط تولید کود کمپوست در این کارخانه را  اواخر امسال و نهایتا ابتدای سال آینده پیش بینی کرد.

در ادامه این بازدید مهندس امیرحسین زرگر،کارشناس ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد درباره جمع آوری زباله های خشک در سطح شهر گفت: نرم‌افزاری به نام «بازپس» تهیه شده که با استفاده از آن مردم یزد می‌توانند وجود پسماند خشک در منزل یا محل کار خود را به اطلاع سازمان مدیریت پسماندها شهرداری برسانند. کارکنان مربوطه طبق زمان‌بندی انتخابی شهروند برای جمع‌آوری به نشانی ثبت شده می‌روند، پسماند خشک را وزن‌کشی می‌کنند و تحویل می‌گیرند.

وی ادامه داد: در قبال تحویل پسماند با توجه به ارزش کارشناسی شده هر نوع پسماند خشک، شهرداری مبلغی را به شهروند اعطا می‌کند که در کیف پول شهروندی برای استفاده از خدمات شهری شارژ می‌شود و البته امکان انتقال به حساب بانکی شهروند نیز وجود دارد.

مهندس زرگر تصریح کرد: اگر شهروندی در سامانه سهیم حساب کاربری نداشته باشد با ورود به نشانی my.yazd.ir و ارائه اطلاعات می‌تواند حساب شهروندی خود را افتتاح و از سامانه بازپس و سایر سامانه‌های اقماری سهیم استفاده کند.

لازم به ذکر است این کار فعلا بصورت پایلوت در  منطقه مسکن (منطقه دو شهرداری)در حال انجام است.

برزگر رئیس سازمان مدیریت پسماند درباره کمپ نگهداری سگ های ولگرد اظهار داشت:پرسه‌زنی سگ‌های بی‌پناه در کوچه و خیابان‌های شهر یزد به یک معضل جدی تبدیل شده بود که با راه‌اندازی کمپ نگهداری و ساماندهی این سگ‌ها، به تدریج شرایط بهتری در سطح شهر به وجود آمد و سامانه گویای «الو پناه» برای اولین بار در کشور در استان یزد راه اندازی شدودر حال حاضر این کمپ با ظرفیت پذیرش ۹۰۰ قلاده سگ در حال فعالیت است.

وی افزود: از این پس شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن «۳۶۷۸» و اعلام مکان و شماره تماس خود با سازمان مدیریت پسماند ارتباط برقرار کنند تا توسط پرسنل مربوطه هرچه سریع‌تر نسب به زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام و آنها را به کمپ منتقل کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *