گزیده‌ای از بیانات حضرت «آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی» در نماز جمعه بخش‌مرکزی یزد- دهنو

لینک کوتاه
مدرسی

یکی از معلومات مسلم بشری مرگ است و بشر می داند که از این مرگ راه فراری نیست.
اما مرگ از چند جهت برای انسان ناشناخته است، یکی از بعد حقیقت مرگ و اینکه حقیقت مرگ چیست را نمی دانیم.
دیگر اینکه چه زمانی می میریم، شب یا روز است و در چه سنی هستیم، کجا و در چه زمینی می میریم.
و موضوع دیگر اینکه چگونه می میریم، آیا در سلامت یا با مریضی، با پرت شدن، تصادف و یا در چه حالتی؟
اینکه در چه حالی می میرم را خودمان می توانیم بررسی کنیم و به آن توجه داشته باشیم که آیا در حال ایمان می میریم یا در حال کفر.
برای اینکه این مطلب کمی روشن شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که بشر برای رسیدن به عاقبت بخیری، باید به عواملی توجه کند.
یکی دعاهاست که آسان ترین راه هم همین است و دیگری توجه عملی به عاقبت بخیری است، امام صادق (ع) در روایتی می فرمایند: اگر دوست داری بهترین عمل را در حال انجام آن باشی و از دار دنیا بروی این کار را انجام بده، حق خدا را بزرگ بشمار.
حق خدا یکی در نعمت هاییست که خدا به ما داده و دیگری در دستورالعمل هاییست که خدای متعال صادر فرموده است.
مواظب باشیم در این زمینه غره به مهربانی و بخشش خداوند نشویم و به هر حال خدای متعال در مقابل انسان مومن صبر می کند و باید دقت کنیم چهل پرده میان مومن و گناهانش وجود دارد.
و هر کسی هم که با ما اهل بیت در ارتباط است را اکرام کن، حالا کار نداشته باش که او راست می گوید با ما در ارتباط است یا دروغ می گوید.

حادثه تروریستی در شاه چراغ

ضمن تسلیت و ابراز تاسف فراوان حادثه تروریسی در حرم حضرت شاه چراغ را محکوم می کنیم و این حادثه دلخراش از ابعاد مختلف قابل بررسی است از بعد بی رحمی و سختی قلب دشمنان نسبت به ملت ما، از بعد هدف پلید تفرقه افکنی و نفرت پراکنی میان شیعه و اهل سنت که خوشبختانه هم علمای شیعه و هم علمای اهل سنت این حادثه را محکوم کردند، هم از بعد بی سباط سازی در داخل جهت احساس نا امنی در میان مردم، چون غربی ها با همین بی سباط سازی ها در منطقه تا به کنون منافع خود را تامین کردند.
و لذا بزرگ ترین حمایت ها را هم از این گروه های بی سباط ساز داشتند مثل تکفیری ها و بزرگ ترین نشانه حمایت غرب از این جریان به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و اعلان رسمی آن از سوی دولت خبیث آمریکا بود.
از بعد دوگانگی معیار حقوق بشر هم باید به آن توجه کرد و این ها منتظر هستند فردی بمیرد و کشته سازی کنند یا هنوز فردی نمرده است دارند برای او کشته سازی می کنند و اما در جریان تروریستی اخیر این چنین فجیع به همراه با قصاوت کودک در آغوش مادر جان می دهد و غربی ها دم بر نمی آورند و اگر هم دم بر بیاورند بعد از ساعت ها و روزهاست.

سالروز شهادت بسیجی دانش آموز حسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را گرامی می داریم، نوجوانی که با قرآن، دعا، نماز و مسجد و مجلس حسینی پرورش پیدا کند اینگونه شجاع و ایثارگر می شود مثل محمد حسین فهمیده و اما اگر دانش آموز و نوجوانی با لهو و لهب و موسیقی مبتذل و شراب و هیجانات ناشی از شهوات و این ها بزرگ شود همان می شود که دشمن برای او فرش قرمز پهن می کند و به عنوان سرباز خودش در اختیار می گیرد.

دشمن امروز با فضای مجازی می خواهد نسلی اینستاگرامی تربیت کند تا نه استقلال کشور را بشناسند و نه برای اقتصاد کشور ارزش قائل شوند.
نه رحم و عطوفتی برای هم نوعان و هم وطنان خود داشته باشند.
نه افتخاری را برای ایران بدانند و به تعبیری دشمن میخواهد با نسل اینستاگرامی با این ابزار انحرافی جنگ شناختی راه بیندازد، جنگی که نتیجه آن القا این نکات است که ایران یک جهنم است و خارج از ایران یک بهشت، اسلام جلوی همه لذت ها را گرفته است و در همه انتخابات ها تقلب صورت می گیرد و نمادین است و افراد از قبل انتخاب شده اند، در ایران آزادی نیست، صدا و سیما همه چیز را سانسور می کند و صدای حقیقت، صدای آن طرف آبی هاست.
و برای پیشرفت و زندگی خوب باید به خارج از کشور برویم
انقلاب اسلامی هم هیج دستاورد و پیشرفتی نداشته است،
دشمن در طول این چهار دهه همه شیوه ها را برای تضعیف نظام اسلامی به کار گرفته و موفق هم نشده است و امروز کثیف ترین راه را انتخاب کرده است و حتی کثیف تر از سال شصت که فقط با ترورهای کور سر بریدن پاسداران جوان ما در عروسی کمله و دموکرات صورت می گرفت،امروز این حرکت کثیف بیشتر شده است و با فحش های رکیک و بغض های انباشته شده و همچنین از بین بردن جان و اموال و آبروی مردم همراه است.

خوب وظیفه ما چیست؟ نیروهای حافظ امنیت به تمام معنا در حال تلاش هستند و اینک نوبت به دیگر نهادها و دستگاه ها رسیده است و دستگاه قضایی باید در اولین فرصت با قاطعیت و خردمندی همانگونه که

رهبر معظم انقلاب فرمودند با عوامل صلب امنیت برخورد قاطع صورت گیرداین اقدام انجام شود.
صدا و سیما باید بیشتر روشنگری داشته باشد، فضای سایبری و مجازی باید در مسیر اصلی خود قرار بگیرد. ما چند شورا داریم که متاسفانه فضای مجازی معلق در بین این چند شوراست، شورای عالی فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی که در کنار این ها یک سازمان تعریف شده دیگری هم داریم بنام سازمان پدافند غیرعامل اما این ها هیچکدام در وسط میدان نیامده تا حل مشکل کنند گرچه کمک هایی نسبت به نرم افزارها و پیام رسان های داخلی انجام شده اما امروز فضای مجازی گرفتار تصمیم گیرانی است که ممکن است به خاطر نداشتن قرارگاه با هم در یک مسیر نباشند و لذا نیاز به یک قرارگاه دارند و نیاز به فرماندهی روشن و ثابت در عرصه ساماندهی فضای مجازی است.

ما خوشحالیم که رییس جمهور محترم در زمینه کمبود داروها فرمان دادنداما گله مندیم چرا اینقدر دیر وچرا مسئولان استان ها و همچنین استان یزد مشکلات را دیر انتقال میدهند به نهاد ریاست جمهوری و یا اگر انتقال میدهند چرا رییس جمهور دیر در این زمینه اقدام می کنند و حدود چند روز است مردم دچار کمبود دارو هستند و باید با فوریت این مسئله رسیدگی و حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *