مدیرکل دادگستری یزد:

اجرای استاندارد درجامعه مصداق عدل است

لینک کوتاه

به مناسبت فرا رسیدن هفته استاندارد، مدیرکل ، معاونان وقضات برجسته دادگستری استان، ازمجموعه ی اداری و آزمایشگاهی اداره کل استاندارد استان یزد بازدید ودرنشست مشترک بامعاونین استاندارد شرکت کردند.

به گزارش طلوع یزد، مدیرکل اداره استاندارداستان یزد در ابتدای این نشست درتشریح شرح وظایف سازمان ملی استاندارد ایران گفت: براساس ماده 6 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال 1396 مجلس شورای اسلامی، استانداردسازی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق 4 وظیفه و ماموریت اصلی است که توسط این سازمان و به تبع آن کارکنان اداره کل استاندارد استان یزد دنبال می شود.
محمدرضازارع بنادکوکی افزود: حدود چهل وظیفه فرعی ذیل 4 وظیفه اصلی گفته شده توسط کارکنان ادارات کل استاندارد استانی به ویژه یزد انجام می شود که در این فرآیندها بازرسان و کارشناسان استاندارد با همگی مخاطبان خود رفتاریکسانی داشته و کوچکی و بزرگی واحدهای تولیدی و خدماتی استان دارای هیچگونه وجه تمایزی نسبت به یکدیگر دراعمال قوانین و مقررات نیستند.
مدیرکل دادگستری استان یزد نیز درحاشیه این بازدیدودر نشست شورای معاونین اداره کل ضمن تبریک و گرامی داشت هفته وروز جهانی استانداردگفت: استانداردیزدیکی از دوایروبخش های مهم و اثرگذار در استان است که با توجه به تعاریف استاندارد از قبیل:قانون، قاعده، نظم و انظباط، با نظام قضایی کشور دارای حرکتی هم راستا هست.
غلامعلی دهشیری افزود:اساس نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از کتاب مقدس، قانون اساسی ومبانی دینی الهی است، دارای رویکردهای مهمی از قبیل:نظم، قانون و انظباط درزمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که با مفهوم استاندارد دارای مشابهت یکسان است.
شایان ذکر است، در انتهای این نشست مدیرکل دادگستری استان یزد با اهداء لوح سپاس از مدیرکل استاندارد استان یزد به خاطر همکاری های خوب ومتقابل درزمینه اجرای قانونی استانداردها تقدیر و تشکرکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *