سردار سلیمانی پرچم دار “جهاد تبیین”بود

لینک کوتاه

شهید سلیمانی به حق یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ ایران و اسلام در جهاد تبیین به حساب می آید.حاج قاسم با نمایش شخصیتی جامع الاضداد نشان داد که می توان فرمانده عالی سپاه اسلام بود و چون سربازی زیست کرد. می توان پر کار و خستگی ناپذیر بود و گمنام کار کرد. می توان روزها و ماه ها در ماموریت بود و حق ماموریت ...

ادامه راه حاج قاسم در جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها در شرایط فعلی ضرورت دوچندانی پیدا کرده است. چراکه دشمنان ملت ایران تلاش می‌کنند تا با انواع حیل و دمیدن در مطالبات سریالی اقشار مختلف، ناتوانی دولت انقلابی و مردمی را القاء کرده و امید مردم را نسبت به بهبود وضعیت معیشت و اقتصادی کشور کاهش دهند.
شهید سلیمانی به حق یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ ایران و اسلام در جهاد تبیین به حساب می آید. جایگاهی که از الزامات آن قهرمانی در جهاد اکبر و مبارزه با ابلیس و نفس اماره می باشد. چنانچه خود وی نیز اعتقاد داشت. «تا کسی شهید نبود شهید نمی شود. شرط شهید شدن شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد شهادت نصیبش می شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند.»
حاج قاسم اما در عرصه های دیگری نیز صاحب مدال های رنگین و جایگاه قهرمانی می باشد که  از جمله آنها می توان به جهاد کبیر و جهاد تبیین برای مقابله با جنگ نرم، جنگ روایت ها و جنگ های شناختی دشمن اشاره کرد.
حاج قاسم با نمایش شخصیتی جامع الاضداد نشان داد که می توان فرمانده عالی سپاه اسلام بود و چون سربازی زیست کرد. می توان پر کار و خستگی ناپذیر بود و گمنام کار کرد. می توان روزها و ماه ها در ماموریت بود و حق ماموریت نگرفت. می توان در کنار کودکان یتیم بود و رعشه بر دل دشمن انداخت. می توان روستا زاده بود و جهانی فکر کرد. می توان مردمی بود و برای خدا کار کرد.
حاج قاسم به تعبیر حکیم انقلاب اسلامی یک شخص نبود بلکه یک راه، یک مکتب و یک مدرسه بود. حاج قاسم نه تنها نشان داد که شاگردی در مکتب حضرت امام(ره) می تواند انسان را اوج تکامل و سعادت رهنمون کند بلکه نسخه جدیدی از را ارائه داد تا جوانان امروزی بتوانند با ورود به آن مسیر ترقی و رشد خود را تا عالیترین مدارج طی کنند.
حاج قاسم هم به تاسی از مکتب امام قدرت و اقتدار را برای حفظ اسلام و بقاء انقلاب اسلامی لازم می دانست و تردید نداشت تحقق اهداف نظام اسلامی بویژه گسترش عدالت، مبارزه با محرومیت و حمایت از مظلومان نیازمند قدرت است اما این دستیابی به آن قدرت بدون  بیدارکردن ملت ها و افشای چهره واقعی دولت ها ممکن نخواهد بود. حاج قاسم نیز راسخانه باور داشت که بدون جهاد تبیین و مقابله با جنگ روایت ها امکان توفیق در جهاد سخت و میدان نبرد با دشمن را نخواهد داشت. چراکه بخش عظیمی از جنگ دشمن تهدید نرم، عملیات روانی و جنگ شناختی می باشد و داعشیان از پشتوانه عظیم رسانه ای غرب برخوردار می باشند. از این رو سردار سلیمانی در حالی وسط میدان و خط مقدم نبرد قرار داشت که از آثار و نتایج تبیین گری و روشنگری غافل نبود.

حاج قاسم که قول و فعلش یکی بود و کنش هایش بر اساس بینش و اعتقاداتش بروز می یافت، در عمل نیز برای روشنگری و آگاهی بخشی مجدانه جهاد می کرد و در جنگ روایت ها به مقابله با تحریف های دشمن می پرداخت.
آن شهید بزرگوار همانگونه در نبرد فیزیکی با تدبیر و عقلانیت فاتح میدانی مقابله با دشمنان اسلام و مسلمین بود، در مقابله با تهدیدات نرم و جنگ روایت ها بر اساس اصول و مبانی جهاد تبیین عمل می کرد
یکی از اقدامات اولیه جهاد تبیین، مقابله با جنگ نرم دشمن و پاسخ به شبهاتی است که در افکار عمومی جامعه ایجاد می کند. حاج قاسم در این راستا تلاش می کرد با عباراتی کوتاه نتیجه ماهها شبهه آفرینی دشمن را خنثی سازد. چنانچه در اوج هجمه به جایگاه ولایت فقیه اظهار داشت: «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را بدست دارد.»
نگرانی حاج قاسم از تاثیر جنگ نرم و شناختی دشمن بر ایجاد اختلاف در نیروهای خودی را می توان به وضوح از تک تک واژه های وصیت نامه سیاسی و الهیش دریافت.
چنانچه گروهها و نیروهای سیاسی کشور را مخاطب قرار داد و توصیه می کند:
«هر رقابتی با هم می‌کنید و هر جدلی  با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره‌هایتان به‌نحوی تضعیف‌کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ مرزها را تفکیک کنید. اگر می‌خواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است. اصول، مطوّل و مفصّل نیست. اصول عبارت از چند اصل مهم است: اول آنها، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به‌عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید. کسی که در جمهوری اسلامی می‌خواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن [این است که] اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد.»
آنجا که خطاب به همه ملت ایران می نویسد:
«برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پرافتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، کما اینکه شما صدها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید. امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. ا گر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).»
ادامه راه حاج قاسم در جهاد تبیین و جنگ روایت ها در شرایط فعلی ضرورت دوچندانی پیدا کرده است. چراکه دشمنان ملت ایران تلاش می کنند تا با انواع حیل و دمیدن در مطالبات سریالی اقشار مختلف، ناتوانی دولت انقلابی و مردمی را القاء کرده و امید مردم را نسبت به بهبود وضعیت معیشت و اقتصادی کشور کاهش دهند. چراکه وقوع چنین اتفاق نامیمونی در شرایط فعلی می تواند دشمنان اسلام را نسبت به تاثیر فشار تحریم ها و تحریف واقعیت ها امید وار ساخته و این فرایند را همچنان دنبال نمایند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *