معاون صنایع عمومی وزیر صمت:

2 هزار واحد صنعتی در طول یک سال گذشته احیا شد

لینک کوتاه
معاون صنایع عمومی وزارت صمت

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای 2 هزار واحد صنعتی در طول یک سال گذشته در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدمهدی برادران در سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: تلاش و کوشش یک سال اخیر دولت سیزدهم منجر به بروز نشانه های خوب اقتصادی شده به نحوی که در حال حاضر برخی شهرها دغذغه تامین نیروی کار دارند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری ازخام فروشی بیان داشت: باید پیوند بین فرهنگ مردم منطقه با عرصه های فناوری شکل بگیرد که خوشبختانه در یک سال اخیر در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده و نشانه های اقتصادی خوبی نیز هویدا شده است.
برادران ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از 2 هزار واحد جدید احیا شد و رشد اقتصادی در سه ماه ابتدایی سال به 5.3 درصد رسید ضمن اینکه در صادرات نیز رشد قابل توجهی داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه استان یزد جزو استان های موفق در زمینه صنعت است، ابراز داشت: استان یزد دارای 3 هزار و 200 واحد صنعتی است و در یک سال آینده نیز به شکل قابل ملاحظه ای بر این تعداد افزوده می شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به ویژگی های یزدی ها و شهرت این شهر به «قنات و قنوت و قناعت»، بیان کرد: این ویژگی یزدی ها تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت آنها در صنعت دارد.
وی اظهار داشت: محصولات تولیدی استان یزد به بیش از 90 کشور صادر می شود همچنین یزدی ها با روحیه قناعت خود توانستند صنایع بسیار موفقی مانند نساجی را شکل بدهند که چندین محصول دیگر به واسطه آن تولید و می شود.
برادران اظهار داشت: خودکفایی صنعتی در تمام ابعاد در دستور کار جدی وزارت صمت قرار دارد و خوشبختانه توانسته ایم در برخی صنایع از جمله فرش، کاشی و سرامیک نه تنها محصول را صادر کنیم بلکه قطعات و خط تولید این محصولات را نیز صادر می کنیم که این روند انشاالله ادامه می یابد و خودکفایی کشور در تمام عرصه ها حاصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *