استاندارد، چتر حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است

لینک کوتاه
دهشیری

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: استاندارد، تبلور و تجلی آگاهی و آزمایش است که نقش چتر حمایتی هوشمند، فنی و دقیق از تولید کننده و مصرف کننده را ایفا می کند.

به گزارش طلوع یزد، غلامعلی دهشیری در بازدید تعدادی از اعضای شورای معاونین دادگستری از فعالیتهای اداره استاندارد یزد در حفظ حقوق عامه، اظهار داشت: نظام استاندارد مبتنی بر نتایج علوم و فنون و تجارب است که نظارت دقیق در مباحث تولیدی، صادرات، واردات و همچنین مباحث خدماتی، تضمین کننده امنیت و سلامت جامعه برای اعتلای کیفیت تولید و رونق و توسعه در کشور است.
وی نشان استاندارد را یک علامت مهم و عامل اعتماد و اطمینان مردم از صحت و سلامت فرایند تولید و‌کیفی بودن یک کالا و خدمات ذکر کرد و بیان داشت: مردم به نشان پر معنای استاندارد اعتماد دارند و این موضوع وظیفه و رسالت سازمان استاندارد را در بحث حقوق عامه سنگین می کند چرا که باید با نظارت در تولید کالا و کنترل کیفیت از حقوق و اعتماد عمومی و امنیت جانی و مالی مردم صیانت نمایند.
این مقام قضایی، رسالت استاندارد را یک نوع اقدام پیشگیرانه از وقوع برخی حوادث، جرم و آسیب دانست و تصریح کرد:‌ نقش آفرینی و اقتدار و صلابت استاندارد در ورود به مباحث مختلف تولیدی و خدماتی، تضمین کننده حقوق شهروندی، آبروی صادرات کشور و پیشگیری کننده از وقوع جرم و اختلاف بین تولید کننده و مصرف کننده و در نهایت تشکیل پرونده در دستگاه قضایی است.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین اقدامات و ثمرات استاندارد، پیشگیری از وقوع تقلب و تخلف و کاهش هزینه برای کشور است، اظهار داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های موفق در سایه اطمینان به نشان استاندارد انجام می‌گیرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش مهم استاندارد و استاندارد سازی در توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال و رونق تولیدات و اشتغال داخلی، افزود:‌ در حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و رقابت در بازارهای خارجی، مهم ترین پایه، استاندارد سازی است و در راستای پیاده سازی پروژه های اقتصاد ملی و حمایت از کالای ایرانی نباید اجازه داد کالای بی کیفیتی در داخل کشور تولید و باعث رکود اقتصاد کشور شود.
وی بر ورود استاندارد به شرکت های بسیار بزرگ و صیانت از حقوق شهروندی مصرف کننده تأکید کرد و ابراز داشت:‌ بحث استاندارد و ارتقای کیفیت خودرو های داخلی یکی از موضوعات و مطالبات به حق مردم است که نیازمند ورود استاندارد، شفاف سازی و اقناع سازی امور برای آحاد جامعه است.
این مقام قضایی، رعایت حداقل استاندارد های ملی و کیفیت داخلی در خصوص خودروهای تولید داخل را کمترین توقع مردم در این زمینه دانست و گفت:‌ نباید برخی ملاحظات مانع از تحقق این خواست به حق مردم شود.
شایان ذکر است در ابتدای این بازدید، مدیر کل استاندارد استان یزد، گزارشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته و برنامه های این اداره ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *