اخبار نویدبخش دکتر جوکار برای جامعه کارگری استان یزد:

یک بیمارستان در تراز جامعه کارگری استان ساخته می‌شود/ بیمارستان اشکذر ظرفیت جدید ارائه خدمات درمانی به کارگران

لینک کوتاه
جوکار

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک بیمارستان در تراز جامعه کارگری استان ساخته می‌شود، گفت: بیمارستان اشکذر ظرفیت جدید ارائه خدمات درمانی به کارگران خواهد بود.

به گزارش…، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در نشست تشکلات کارگری استان یزد با اشاره به اینکه کشور ما در حال توسعه و پیشرفت است، گفت: امسال سال پایانی برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور است و برنامه هفتم در حال شکل گیری بوده که پایه اصلی آن اقتصادی است.
وی اضافه کرد: هر تلاشی که امروز در حوزه تولید و کار و کارگر انجام گیرد شاخص‌های آن را در سطح کلان کشور خواهیم دید و نگاهمان این نباشد که فقط یک کارگر هستیم و حقوقی دریافت می‌کنیم بلکه باید آگاه باشیم که تأثیرگذاری این کار در شاخص‌های اقتصادی کل کشور نمایان می‌شود.
نگاهمان به کارگران باید تکریم و تجلیل باشد
جوکار با بیان اینکه نگاهمان به کارگران باید تکریم و تجلیل باشد، افزود: نگاه ما نسبت به کارگران و بازنشستگان باید در کمال احترام و تکریم باشد زیرا رشد و پیشرفت کشور به واسطه تلاش‌ها و خدمات این عزیزان صورت می‌گیرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد: نظرم این است که جامعه بازنشستگان باید در شرایط عالی قرار گیرند که آیندگانی که می‌خواهند در عرصه کار وارد شوند، ثمره کار و نتیجه زحمات چندین ساله خود را در چهره بازنشستگان مشاهده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در استان یزد سعی و تلاش این بوده که جامعه کارگری در حوزه سلامت مشکلی نداشته باشند، بیمارستان شهرداری، بیمارستان جدیدالاحداث و درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت در این راستا آماده و در اختیار جامعه کارگری قرارگرفته‌اند و همچنین اینکه تلاش‌هایی برای بهبود این شرایط در استان یزد انجام گرفته که در آینده نزدیک ثمرات این تلاش‌ها را خواهیم دید.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سال 91 تا 92 و حتی قبل از آن دنبال بیمارستان جدیدالاحداث بودیم، الان این کار شروع شده، هر چند در مقطعی به دلایلی پیشرفت کارمان کند شد اما برای دست یابی به یک بیمارستان در تراز جامعه کارگری تلاشمان را به کار بستیم.
واگذاری بیمارستان اشکذر به سازمان تامین اجتماعی
وی در خصوص بیمارستان اشکذر، گفت: این بیمارستان 70 تا 80 درصد خیری پیش رفته و مابقی اعتبارات را وزارت بهداشت را در نظر گرفته است. همچنین صحبتی با دانشگاه علوم پزشکی مطرح کردیم تا بتوانیم این بیمارستان را در اختیار سازمان تامین اجتماعی و جامعه کارگری قرار دهیم و به ظرفیت خدمات درمانی کارگران استان اضافه شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص امنیت شغلی، قرارداد موقت و دائم کارگران، گفت: هفته آینده جلسه‌ای با رئیس محترم قوه قضائیه خواهم داشت و برخی از مشکلاتی که برای کارگران استان پیش آمده را در این جلسه مطرح می‌کنم.
وی با بیان اینکه یزد استان صنعتی و معدنی است، افزود: جمعیت بیمه شده در استان یزد بالا بوده و یقینا سازمان تامین اجتماعی باید متناسب با این جمعیت و آورده‌های آن در استان سرمایه گذاری کند.
هیچ شرکتی در استان یزد ضررده نیست
جوکار با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها برای سازمان تامین اجتماعی به استان‌ها وارد شود تا کارگران بتوانند در این بخش سهیم باشند، ادامه داد: چون معادن و صنایع زیادی در استان داریم که قابلیت سرمایه گذاری در آن وجود دارد زیرا سودده بوده و اثرات مثبت بسیاری دارد. شرکت‌های استان یزد هیچ‌کدام ضررده نیستند و تماماً سودده هستند که نتیجه کارکرد جامعه کارگری در استان بوده است.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به اینکه مالیات در تمام جوامع اخذ می‌شود، اظهار داشت: همه اقشار جامعه مالیات پرداخت می‌کنند ولی سقف پرداختی برای مالیات کارگران می‌توان در نظر گرفت که نیاز به جلساتی برای تعیین آن است.
وی با بیان اینکه در ادامه با اشاره به اهمیت بحث مسکن کارگری و اینکه در استان یزد کمبود زمین نداریم، افزود: یزد زمین زیاد دارد و بهترین راه برای مسکن دار شدن مردم واگذاری زمین است. طبق اعلام دولت، زمین رایگان بوده و پول زمین از کسی دریافت نخواهد شد. طرح واگذاری زمین رایگان در همه شهرستان‌های استان یزد آماده است و مشکلی در این خصوص نیست ولی فرد مذکور باید فاقد مسکن و زمین باشد.

واگذاری زمین رایگان توسط دولت به مردم در تمام شهرستان‌های یزد

جوکار در خصوص بالا بودن اجاره‌بهای مسکن در استان یزد، گفت: اجاره‌بهای مسکن در استان یزد سر به فلک کشیده که با طرح واگذاری زمین رایگان به مردم می‌توان امید داشت که قیمت مسکن و اجاره‌بها کاهش یابد و بخشی از مشکلات مردم در حوزه مسکن مرتفع شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه یکسری مشکلات در کشور داریم و باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، اظهار داشت: همه برای اعتلای جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم و افتخارمان دین و ارزش‌هایی است که داریم ولی باید همدل و همراه باشیم تا بتوانیم برنامه‌های پیشرفت کشور را به خوبی پیش ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *