رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

آمار و برنامه ریزی راهی برای توسعه و پیشرفت شهر

لینک کوتاه
سیفی

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه شورا، ضمن گرامیداشت سالروز صلح امام حسن مجتبی (ع)، گفت: امام حسن مجتبی (ع) در صلح با معاویه، مصلحت امت اسلامی و شرایط آن زمان را در نظر گرفت.

به گزارش طلوع یزد، سیفی ادامه داد: ائمه (ع) در هر شرایطی تقویت دین و اسلام را مورد توجه قرار میدادند، امام حسن نیز مصلحت مسلمین را یکی از دلایل مهم در صلح می دانست چرا که شرایط مناسب با نبرد و جهاد نبود و قدرت در دست معاویه بیشتر از شیعیان بود و این صلح در مسیر مبارزه با دشمن و هدایت دین صورت گرفت.

وی در خصوص سالروز شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی نیز بیان کرد: نخستین روز آبان‌ماه سالروز شهادت مبارز دلسوخته نهضت، مجتهد وارسته، عالم عامل آیت‌الله حاج سیدمصطفی خمینی رضوان الله تعالی علیه ناشی از توطئه ناجوانمردان دست‌نشانده آمریکای جنایتکار است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: سید مصطفی،شخصیتی عظیم‌الشأن که از آغازین ایام مبارزه روحانیت به زعامت رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) نقش کلیدی و ارزشمندی در هدایت مبارزه علیه رژیم منحط پهلوی داشت.

به گفته وی، شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی در عرصه‌های مختلف علمی و اخلاقی صاحب جایگاه ویژه بود و در جریان شکل‌گیری نهضت، همراهی بی بدیلی با امام راحل(ره) در دوران تبعید و سختی، داشت.

سیفی همچنین با اشاره به روز آمار و برنامه ریزی گفت: رسالت آمار،به مشابه چراغی درخشان و پرنور برای ارزیابی و تحلیل وضعیت آینده و تصمیم گیری می باشد و این ارزیابی راهی برای توسعه و پیشرفت شهر می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: هرچه توان علمی بالاتر و اطلاعات آماری قابل اتکاء بیشتری وجود داشته باشد، قدرت تصمیم گیری در جهت منافع ملی نیز افزایش می‏یابد، سازمان‏ها نیز به تبعیت از ساختارهای کلی از تهیه و تولید آمار، قادر خواهند بود در تحقق اهداف و سیاست‏های کلی جامعه نقش موثری ایفا نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *