ایجاد موزه فرش و خودرو و بوستان فرهنگی تفریحی با تفاهم بین شهرداری و بنیاد مستضعفان

لینک کوتاه
حیدری

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مصوبات جلسه نودم این شورا گفت: در جلسه علنی شورا گزارش شهردار از درآمد و هزینه شش ماهه شهرداری مطرح و جهت ارائه به فرمانداری در صحن شورا به تصویب اعضا رسید.

به گزارش طلوع یزد، حجت الاسلام حیدری در خصوص املاک معوض بین شهرداری و بنیاد مستضعفان نیز گفت: برخی از سالن های کارخانه جنوب که در اختیار شهرداری است متاسفانه بلاتکلیف مانده است، از طرفی نیز شهر یزد به سرانه های تفریحی، فرهنگی و رفاهی نیاز دارد، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تفاهم نامه ای سه جانبه توسط شهرداری، استانداری و بنیاد مستضعفان منعقد شود که با موافقت شورای اسلامی شهر یزد یکی از سالن های ۷ هزار متری این کارخانه در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد که بنیاد با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، برای موزه فرش های قدیمی و ارزشمند مهیا نماید

او در ادامه گفت: در مقابل این تفاهم نامه، زمینی به وسعت بیش از یک هکتار از اراضی که در تملک بنیاد است برای ایجاد یک بوستان شهری در اختیار شهرداری یزد قرار می گیرد تا شهرداری با ایجاد بوستان بتواند سرانه تفریحی، رفاهی و فرهنگی شهر یزد را توسعه دهد، همچنین در همین راستا مبلغ ۵۰ میلیارد از سوی استاندار محترم جهت ایجاد مرکز شتابدهی فرهنگی اختصاص یابد.

وی افزود: عوارض کسری فضای باز از ساختمان های احداثی سال 1401 و اصلاح هندسی میدان امام علی از دیگر موضوعات مورد طرح در جلسه علنی شورا بود که جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: همچنین شورای شهر یزد، میزبان اعضای شورای شهر طرقبه بود، این سفر در راستای بازدید از بافت تاریخی یزد انجام شد.

به گفته او: باتوجه به اینکه شهر میراث جهانی یزد در حفظ آثار تاریخی منسجم خود، موفق بوده است می تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهر های قدیمی کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *