رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس:

لزوم راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی معادن / انتظار به‌حق مردم، انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن است

لینک کوتاه
جوکار

دکتر جوکار با اشاره به لزوم راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی معادن، گفت: انتظار به‌حق مردم، انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن است.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس تشکل خانه معدن استان یزد با وی با اشاره به اینکه این تشکل باید در کنار ظرفیت سازی، کارهای بزرگی را برنامه ریزی و در حوزه معادن استان انجام دهد، گفت: این تشکل قبلا هم با یکسری فعالیت‌های مثل عدم واگذاری معادن به خارج از استان و تامین خوراک برای زنجیره فولاد استان داشت که در این زمینه‌ها به‌جایی نرسید ولی متولیان جدید این تشکل باید آنقدر قوی فعالیت کنند که حتی وزارت از آنها در حوزه‌های معادن مشاوره بگیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی معادن استان باید در دستور کار تشکل خانه معدن قرار گیرد، اضافه کرد: سطح کاری تشکل خانه معدن به آن میزان باید ارتقا یابد که در حوزه‌های آب و حتی مباحث پیرامون استان حرف‌های بسیار برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه چشم اندازی داشته باشید که در آن وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در حوزه معدن استان مشخص باشد، افزود: در این چشم انداز راهکارهای رسیدن به آن را نیز تدوین کنید که خوراکی برای معادن باشد؛ یکی از مباحث مهم در حوزه معادن بحث اکتشاف است که خوب عمل نکردیم که در این خصوص هم نیازمند برنامه ریزی هستیم.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با تاکید بر اینکه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی معادن، مردم از شما انتظار دارند افزود: این معادن به واسطه برداشت، انفجارها و تردد کامیون‌هایشان اثرات منفی بر جاده‌ها و محیط ‌زیست و منابع طبیعی شهرها و روستاها داشته‌اند که باید به واسطه این‌همه مشکلاتی که ایجاد کرده‌اند، مسئولیت اجتماعی خود را به‌درستی انجام دهند.

جوکار در پایان گفت: نمایندگان مجلس بازوان نظارتی خوبی هستند و اگر مواردی منتقل شوند می‌توانند به‌خوبی نظارت داشته باشند همچنین مشکلات قانونی در بخش‌های مختلف می‌تواند توسط مجلس مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *