مدیر کل آموزش و پرورش:

تدابیر لازم جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزا در مدارس اندیشیده شود

لینک کوتاه
مدارس

به گزارش طلوع یزد؛”محمد کاظم رحیمی نژاد” مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه کمیته برنامه ریزی و پیشگیری از بیماری های واگیردار گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و باید با رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی در مدارس مانع فراگیری این بیماری شویم.
وی افزود: تراکم دانش آموزی در کلاس ها و عدم رعایت موارد بهداشتی می‌تواند در شیوع بیماری های واگیردار مشکل زا باشد که ضروری است مدیران مدارس و مراکز آموزشی از تجارب خوبی که از دوران شیوع بیماری کرونا کسب نموده اند استفاده نموده و پیشگیری های لازم را در این خصوص انجام دهند.
رحیمی نژاد تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم در خصوص فراگیری بیماری آنفولانزا که معمولا با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا فراگیر می‌شود با تهیه و توزیع بروشور و پوستر در مدارس صورت گیرد.

وی توصیه کرد مدیران و معلمان دانش آموزان را موظف کنند موارد بهداشتی اعم از زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری را رعایت نمایند.
میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان هم در این جلسه گفت:
همکنون ۱۳۰ بیمار آنفولانزا در استان وجود دارد و متأسفانه در دو هفته گذشته انفولانزا در یزد ۴ قربانی گرفت .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: در رصد روزانه بیماران مراجعه کننده در سه هفته اخیر شاهد افزایش موارد بستری و سرپایی مبتلایان به انفولانزا در استان بوده ایم که در مقایسه با سال قبل موارد مثبت انفولانزا در استان افزایش قابل توجهی داشته است.
وی تاکید داشت : مشکل خاصی برای تهیه داروهای انفولانزا نداریم و واکسن برای گروهای هدف در نظر گرفته شده است که در حوزه آموزش و پرورش شامل دانش آموزان و معلمان با بیماری های زمینه ای و معلمان باردار می‌باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *