امام جمعه یزد:

سیستم آموزشی کشور فاقد آموزش مسائل بنیادی است

لینک کوتاه

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد گفت: در سیستم آموزشی کشور، فقدان و عدم وجود برخی از مسائل بنیادی به شدت به چشم می خورد و نیاز است که تغییر و تحولات اساسی ای در این زمینه صورت گیرد تا آموزش کودکان در بدو ورود به دوره تحصیلی به درستی صورت بگیرد.

به گزارش طلوع یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به ارتباط بیشترنسل جدید با قرآن اظهار کرد: همواره کودکان و نوجوانان با انس گیری با قرآن در زمان کودکی و بهره گیری از آن در زمان بزرگسالی، خدمت کننده به قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و امید است در این نسل جدید، ارتباط با قرآن و عمل به آن افزایش یابد.
وی افزود: نظام آموزشی کشور همواره نیازمند آموزش و پرورش محصلانی است که متدین و خداشناس باشند و باید این اصل مهم در نظام آموزشی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه یزد با تاکید براهمیت تدین و خداشناسی در شکل گیری شخصیت متعالی انسانی تصریح کرد: کودکان این سرزمین نیاز دارند که از ابتدای شروع دوره آموزشی خود، اصول بنیادی ای همچون تشخیص خوب از بد، پرورش قدرت تصمیم گیری، تفکر و تدین را یاد بگیرند.
وی افزود: در سیستم آموزشی کشور، فقدان و عدم وجود برخی از مسائل بنیادی به شدت به چشم می خورد و نیاز است که تغییر و تحولات اساسی ای در این زمینه صورت گیرد تا آموزش کودکان در بدو ورود به دوره تحصیلی به درستی صورت بگیرد.
امام جمعه یزد استحکام هویتی و شخصیتی را اساسی ترین و مهمترین فاکتور وجودی هر شخص دانست و تصریح کرد: نظام آموزشی کشور باید به گونه ای باشد تا هویت و شخصیت فرزندان کشور را به درستی و بر اساس فرهنگی ایرانی – اسلامی استحکام ببخشد و کودکان این سرزمین بدانند که هویت هر فرد، معرف آن شخص است و باید نسبت به پرورش هویتی خود با جدیت عمل کرده و از الگوپذیری نادرست از برخی از شخصیت های ساخته شده اجتنناب کنند.
ناصری عنوان کرد: آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کند که قوه تحلیل و تفکر را پرورش دهد و دانش آموز را پرسش گر و جویا تربیت کند، زیرا شخص جویای علم در نهایت می تواند به تولید علم و انجام پژوهش های فاخر کمک کند.
رضا مراد صحرایی،رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان سیمای آینده کشور است اظهار کرد: اگر خواستار دیده شدن سیمای آینده کشور هستیم باید به دانشگاه فرهنگیان نگریست زیرا این قشر از جامعه مسئول تربیت فکری نسل جدید هستند.
وی افزود: معضل بزرگ و جدی دانشگاه فرهنگیان کمبود فضای مناسب خوابگاهی است و این در حالی است که در خوابگاه ها بخشی از شخصیت فرد شکل می گیرد.
صحرایی ادامه داد: کمبود استاد نسبت به دانشجو از دیگر معضلات دانشگاه فرهنگیان است و این در حالی است که در بحث گزینش دانشجو نیاز است دانشجویانی انتخاب شوند که جوهره ی معلمی را در وجود خود داشته باشند بنابراین تعدادی از دانجشویان در زمینه گزینش داشنگاه فرهنگیان پذیرفته نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *