مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد:

هویت سازی املاک موجب کاهش پرونده‌های محاکم قضایی می شود

لینک کوتاه
ثبت اسناد و املاک استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد پرونده های قضایی مربوط به مباحث زمین و املاک است ، گفت: با هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر ، بسیاری از پرونده های قضایی کاهش می یابد.

به گزارش طلوع یزد، مهدی اقبال در قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی شهرستان اشکذر که با حضور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد استان و فرماندار، رئیس دادگستری و مسئولان این شهرستان برگزار شد ، اظهار داشت: قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی در راستای بیانات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه و با دستور ریاست قوه قضائیه تشکیل شده است.

وی افزود : در استان‌ها نیز قرارگاه حدنگاری به ریاست استاندار و در شهرستان ها با مدیریت فرماندار و عضویت دستگاه‌های مرتبط و متولی زمین و املاک تشکیل شده تا در خصوص اجرای کامل قانون کاداستر بویژه در بخش کشاورزی همکاری جدی داشته باشند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه مشکلات ثبتی در اشکذر زیاد است ، تصریح کرد: برای حل این مشکلات ، باید فراتر از تکالیف تعیین شده و اهداف پیش بینی شده گام برداشته و از فرصت قانون تعیین تکلیف با توجه به تقاضامحور بودن کاداستر اراضی کشاورزی استفاده کنیم.

اقبال در پایان تأکید کرد: به دنبال شعار دادن نیستیم بلکه سعی ما این است که از کار مردم گره گشایی کرده و مشکلات ثبتی را حل و فصل و کمتر کنیم.

در این جلسه حیدری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان ، هوشمندزاد رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد ، ردائی فرماندار و دهقانی زاده رئیس دادگستری شهرستان هم بر لزوم ترغیب و تشویق مردم برای صدور و تعویض اسناد بویژه مالکان اراضی کشاورزی ، تبلیغات لازم توسط ائمه جمعه و جماعات ، بخشداران ، دهیاران و شوراها ، پاسخگویی به شبهات موجود درباره الزامات اجرایی قانون جامع حدنگاری (کاداستر) و ارسال پیامک به مردم درباره مزایا و معایب اسناد کاداستری و دفترچه‌ای تأکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *