فرماندار مهریز بر لایروبی هر چه سریع تر رودخانه های این شهرستان تاکید کرد

لینک کوتاه

فرماندار مهریز در جلسه شورای حفاظت این شهرستان که با حضورمدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب و مدیررودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای یزد برگزار شد بر تسریع در اعلام موارد ضروری که نیاز به لایروبی دارد به شرکت آب منطقه ای جهت اقدام از طریق بند "ز" تبصره 8 تاکید کرد.

به گزارش طلوع یزد، “محمد دهقان بنادکی” با اشاره به سیل اخیر و انباشته شدن رسوبات بجا مانده از آن در دهانه پل ها و شروع فصل سرما و انشاءلله بارندگی ها بر پاکسازی و لایروبی دهانه پل ها توسط ارگان های متولی(اداره راه، بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده ای) تاکید کرد.
وی از دهیاران و بخشداران شهرستان خواست با متخلفین ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها نیز برخورد نمایند.
این مسئول همچنین بر برخورد با حفاران چاه غیرمجاز در ییلاقات در راستای حفاظت از منابع آب تاکید کرد و گفت:این معضل که بر روی قنات های شهرستان تاثیرات جبران ناپذیری بر جای می گذارد باید در شهرستان به صورت جدی پیگیری شود.
فرماندار مهریز با بیان اینکه 92 درصد از چاههای کشاورزی و40 درصد از چاههای صنعتی به کنتور هوشمند مجهز شده اند با تاکید بر رعایت فصل تنش گیاهان و خاموشی چاهها اظهار امیدواری کرد که تا پایان سالجاری باقیمانده چاهها نیز مجهز به کنتور شوند.
در این جلسه موضوعات تصفیه خانه فاضلاب شهر مهریز، گود زباله و بازدیدهای مشترک، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست رییس اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز گزارشی از وضعیت منابع آبی این شهرستان ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *