اهداء لوازم التحریر به خانواده کارگران، حکم جایگزین جریمه نقدی

لینک کوتاه

رئیس حوزه قضایی عقدا گفت:‌ در استفاده از نهادهای ارفاقی، مجازات جریمه نقدی یک مجرم، تعلیق و در اجرای احکام جایگزین، به تهیه بسته لوازم التحریر و اهداء به فرزندان محصل کارگران یک شرکت تولیدی محکوم شد.

به گزارش طلوع یزد،محمد حسین دهقان طزرجانی در این رابطه افزود: عدم نظارت نسبت به وظایف مدیریتی توسط مدیر عامل یک شرکت تولیدی موجبات صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از حوادث کار را بوجود آورده بود که نظر به حسن سابقه و رفتار متهم، اقرار و همکاری با دادگاه و اوضاع و احوال مؤثر در ارتکاب بزه و وجود جهات تعلیق، این فرد به جای جریمه نقدی محکوم به خرید لوازم التحریر برای فرزندان محصل کارگران شاغل در این شرکت محکوم شد.
وی اظهار داشت: استفاده از چنین احکامی ضمن دارا بودن اثرات اصلاحی و تربیتی در رفتار و کردار مجرم، یک کار خیر نیز محسوب می شود و با شروع سال تحصیلی جدید فرزندان کارگران کمتر برخوردار را از نعمت لوازم التحریر برخوردار می کند.
این مقام قضایی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی در پرونده های مختلف و جرایم کم اهمیت و خرد در قالب تعلیق تعقیب، تعویق صدور حکم و تعلیق اجرای مجازات می تواند نقش اثر گذاری در اصلاح مجرمین و پیشگیری از وقع جرم داشته باشد.
وی در رابطه با سیاست های دستگاه قضایی مبنی بر مجازات های جایگزین، هدف اصلی این نوع مجازات ها را علاوه برخدمات عمومی رایگان، اصلاح و بازپروری مجرمان دانست.
شایان ذکر است این حکم با حضور محمدحسین دهقان طزرجانی در محل شرکت تولیدی اجرا و بسته های لوازم التحریر بین کارگران کارخانه توزیع گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *