کودکان حقوق خود را از مسئولین مطالبه کردند

لینک کوتاه

جمعی از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری، به نمایندگی از کودکان به دیدار فرماندار یزد رفتند و حقوق خود را مطالبه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ و به مناسبت هفته ملی کودک، مدیر کل کانون پرورش فکری و جمعی از کارشناسان به همراه تعدادی از کودکان و نوجوانان به دیدار فرماندار یزد رفتند.
سیده عالیه قوامی ضمن تبریک هفته ملی کودک به کودکان و نوجوانان و مسئولینی که دغدغه کودکان دارند گفت: این هفته فرصت مناسبی برای بیان حقوق کودکان است.
مدیرکل کانون استان یزد ادامه داد: کودکان یک سوم جمعیت جهان را در بر می گیرند و دارای حقوقی هستند، آنها حق دارند نظر خود را بگویند و بزرگترها باید به حرفهای آنها توجه کنند و آنها را جدی بگیرند.
وی با اشاره به شعار امسال هفته ملی کودک” حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” ابراز امیدواری کرد که با خوشحال شدن و شاد کردن دل کودکان رنگ و بوی زندگی‌ها نیز بهتر شود.
در ادامه کودکان و نوجوانان سوالات خود را عنوان کردند.
سید محمد رضا مدرسی نیز ضمن تبریک این ایام به کودکان و نوجوانان در پاسخ به خواسته‌های کودکان گفت: قبول داریم که آنگونه که حق کودکان است عمل نکردیم و این به دلیل فاصله گرفتن بین نسل‌هاست.
ما بزرگترها باید خود را بروز کنیم تا فهم بهتری از کودکان داشته باشیم و کودکان نیز باید خواسته‌های خود را مطالبه کنند تا به وضعیت مطلوب‌تری برسیم.
فرماندار یزد، ضمن یادآوری دوران شیرین کودکی، ‌پناه بردن به خاطرات آن دوران را راهی برای نجات از دغدغه‌های زندگی روزمره دانست و گفت: کودکان حق دارند بازی کنند و شاد باشند.
در ادامه فرماندار یزد از افزایش قابل توجه بودجه در ارتباط با مراکز فرهنگی، هنری شهر یزد خبر داد و از کودکان حاضر در جلسه از بابت بیان و مطالبه منطقی مشکلات و دغدغه‌هایشان تشکر کرد و نقش کانون را در تقویت بینش و تفکر کودکان بسیار موثر برشمرد .
مدرسی در پاسخ به سوال یکی از کودکان که پرسید نظر شما در مورد شایعات اخیر و احتمال ادغام کانون با یکی دیگر از دستگاه‌ها چیست بیان کرد: من با شناختی که از کانون دارم و تاثیری که بر رشد فکری و پرورش خلاقیت فرزندم داشته و تاثیر آن را دیده‌ام با این موضوع کاملا مخالفم.
در پایان این دیدار فرماندار یزد مجددا هفته ملی کودک را به مخاطبان خود تبریک گفت و برای آنها که سفیران دوستی هستند آرزوی موفقیت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *