واکسیناسیون و معاینه رایگان دام و طیور در مناطق محروم استان یزد

لینک کوتاه
واکسیناسیون دام

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از واکسیناسیون، سمپاشی، ویزیت و معاینه رایگان دام و طیور در روستاها و مناطق محروم استان خبرداد.

به گزارش طلوع یزد، مدیرکل سازمان دامپزشکی استان یزد با اشاره به مشکلاتی که سیل اخیر در نقاط مختلف استان به خصوص شهرستان‌های ابرکوه، خاتم و مروست به وجود آورده بود گفت: به دلیل تلفات ناشی از سیل در این مناطق و کاهش جمعیت دامی در آن‌ها اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان در این مناطق حاضر شدند و 20 هزار رأس دام را در مدت یک هفته به طور رایگان معاینه، ویزیت و درمان کردند.

علی فاتحی‌نیا با اشاره به اقدامات این سازمان در یک سال گذشته اظهار داشت: 9 کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و پنج کشتارگاه طیور در استان یزد فعال هستند و در سال گذشته یکی از سردخانه بزرگ استان مجدد راه‌اندازی شد که ظرفیت نگهداری هشت هزار تن محصول را دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی استان یزد در طول یک سال گذشته بر 118 هزار تن گوشت قرمز و 38 هزار تن گوشت سفید که در کشتارگاه‌های سطح استان تولید شده است نظارت و بازرسی داشتند که از مجموعه گوشت‌های تولید حدود 68 هزار و 586 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف بودند که معدوم‌سازی شده است.

فاتحی‌نیا از ارائه مشاوره رایگان به دامداران خبر داد و افزود: بسیاری از داروها و واکسن‌ها به صورت رایگان به دام تزریق می‌شود، به منظور مقابله با بیماری هاری در استان هفت هزار قلاده سگ صاحب‌دار واکسینه شدند، همچنین بیش از 700 هزار رأس دام سبک در سه ماهه نخست سال در برابر بیماری طاعون نشخوارکنندگان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به صورت رایگان واکسیناسیون شدند، همچنین با تلاش همکاران مجموعه دامپزشکی استان یزد 853 راس دام قاچاق توقیف گشت.

وی گفت: از دیگر اقدامات مهم سازمان بهره‌برداری از دو واحد تولید خوراک دام با ظرفیت 90 تن، فعالیت دو کارگاه تولید فراورده‌های دام، استفاده از محصولات دانش بنیان و راه‌اندازی پنج خط تولید محلول ضدعفونی و هشت خط مکمل‌سازی بوده است.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان یزد ر پایان خاطر نشان کرد: هیچ گونه کمبود دارو و واکسن در استان یزد وجود ندارد و در حال حاضر 43 مرکز داروخانه دامپزشکی فعال بوده و 14 مرکز عرضه و مایکوبیک کار توزیع و تزریق واکسن در سطح استان یزد انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *