مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد:

پروژه کانون پرورش فکری شهرستان اشکذر نگاه ویژه مسئولان استان را می طلبد

لینک کوتاه

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با اشاره به گذشت ۱۲سال از شروع به ساخت ساختمان کانون شهرستان اشکذرخبر داد و گفت:برای ادامه کار به همکاری و پیگیری مسئولان استان و تخصیص بودجه نیاز دارد.

به گزارش طلوع یزد،عالیه قوامی روز یکشنبه دهم مهرماه به مناسبت هفته ملی کودک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک و روز شانزدهم مهرماه به عنوان روز ملی کودک در تقویم کشورمان نامگذاری شده است.

وی این هفته را فرصت مغتنمی برای اهتمام بزرگترها و مسئولان به کودکان به عنوان آینده سازان کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم در جهت احقاق حقوق آکودکانمان تصمیمات مناسبی در سطح کلان داشته باشیم چرا که دولت‌هایی موفق خواهند بود که کودکانشان، دارای رشد و پرورش مناسبی باشند.

قوامی با اشاره به عناوین روزهای هفته ملی کودک، از برنامه‌ریزی برای این هفته طبق عناوین روزهای مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی » اعلام شده است.

وی از تدارک افزون بر ۴۲ برنامه به مناسبت هفته ملی کودک در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به اضافه تعداد دیگری ویژه‌برنامه طی این ایام، در همه مراکز کانون پرورش فکری استان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نشست و مراسم تجلیل از خیرین کانون‌ساز و کانون‌یار استان، برگزاری کارگاه بازی‌های خلاق در کانون شماره یزد و ویژه برنامه پرواز بادبادکها در پارک کوهستان یزد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان را از دیگر برنامه‌های کانون قبل از آغاز هفته ملی کودک خواند.

قوامی از رونمایی از نماد صلح با همکاری خانه صلح ایران و آغاز فستیوال فیلم‌ها و انیمیشن‌های کانون در مراکز سطح استان همزمان با شروع این هفته خبر داد و تصریح کرد: دیدار اعضای کانون پرورش فکری با مسئولان ارشد استان، نمایش فیلم توسط کتابخانه‌های سیار در روستاهای استان و نیز حضور در صحن علنی شورای شهر و قرائت بخشی از بیانیه حقوق کودک و مطالبه گری در این خصوص، از برنامه‌های روز اول این هفته در استان است.

وی از برنامه‌های روز هفدهم مهرماه را آغاز بکار تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری استان یزد برای اجرای ویژه برنامه های خاص و نمایش‌های کانون جهت کودکان مناطق محروم و روستایی ذکر کرد و گفت: هم اکنون در کشور هفت تماشاخانه سیار فعالیت در استانهای مختلف کشور را در حال اجرا دارند.

قوامی جشن فرهنگی هنری روستایی کتابخانه سیار کانون با همکاری پیک امید، بازدید کودکان از موزه‌های استان به صورت رایگان و بعضاً نیم‌بها جهت آشنایی با فرهنگ و تمدن کشورشان، ویژه‌برنامه‌ی «با پدربزرگها و مادربزرگها» برای ثبت لحظاتی شاد برای سالمندان، برگزاری ویژه برنامه شاد «من خانواده‌ام را دوست دارم» با حضور مادران و کودکان در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری یزد و دیدار با خانواده شهید دانش و فرزندان این شهید والامقام را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان برشمرد.

وی یکی از دغدغه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که این مجموعه را متفاوت از دیگر مراکز آموزشی کرده را پرورش خلاقیت در کودکان خواند و گفت: در همین راستا نیز برنامه‌ای با عنوان «کو کو عروسک» در مرکز شماره یک کانون در پارک شهر و ادب (پارک وحشی بافقی) در این هفته برگزار و طی مراسمی نخستین مرکز تخصصی دست سازه‌ها با هدف پرورش خلاقیت‌ها و احیای هنرها و کارهای دستی بومی استان افتتاح خواهد شد.

وی از برگزاری برنامه‌های متعددی به مناسبت این هفته در شهرستانهای مختلف استان خبر داد و اعلام کرد: تعدادی از کودکان دیروز که مفاخر امروز و غیرساکن در شهرستان تازه تاسیس مروست هستند، به دعوت کانون و در قالب ویژه برنامه «قلعه مکتب مروست» طی مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ مهرماه تجارب خودشان را با کودکان زادگاهشان به اشتراک خواهند گذاشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه با بیان این که قصه گویی در یزد به یک جریان تبدیل شده و تنها مختص آمادگی برای برگزاری یا حضور در جشنواره‌ها نیست، گفت: خوشبختانه استان یزد طی بیست و سه دوره برگزاری جشنواره قصه گویی در کشورمان حائز رتبه بوده و این حوزه را به عنوان یکی از فعالیت‌های تاثیرگذار در پرورش کودکان مورد اهتمام دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در ارتباط با موضوع مطرح شده در فضای مجازی بابت ادغام کانون پرورش فکری کودکان و کتابخانه ها گفت:در حال حاضر این موضوع فقط در اندازه صحبت است و هنوز هیچ صحبت کارشناسی در این خصوص صورت نگرفته و یادآوری کرد رسالت این دو مرکز کلا با هم متفاوت است.

قوامی در پایان بودجه مورد نیاز برای تکمیل ساختمان کانون شهرستان اشکذر را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و از مسئولین استان خواستار تخصیص بودجه برای این ساختمان شد تا هر چه سریعتر تکمیل و مورد استفاده نسل آینده ساز شهرستان اشکذر قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *