رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

خدمات درمانی رایگان به فرهنگیان بازنشسته ارائه شود/ فرهنگیان نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی هستند

لینک کوتاه

دکتر جوکار با اشاره به اینکه فرهنگیان نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی هستند، گفت: خدمات درمانی باید به صورت رایگان به فرهنگیان بازنشسته ارائه شود.

به گزارش طلوع یزد، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در افتتاح کلینیک درمانگاه فرهنگیان یزد گفت: در گذشته قرار بر تکمیل کلینیک فرهنگیان یزد به صورت کامل بود ولی اختلافاتی ایجاد و این امر تحقق نیافت ولی امیدواریم که این کلینیک به صورت کامل آماده بهره برداری شود تا مشکل این قشر نیز مرتفع شود.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به جامعه فرهنگیان خدمات درمانی مناسب ارائه شود، افزود: ارائه خدمات درمانی در استان یزد به جامعه فرهنگیان به نوعی منحصربه‌فرد بوده و در بسیاری از نقاط کشور این خدمات ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت بیش از یک میلیونی فرهنگیان کشور نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی است، اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای مسلح کشور از بیمارستان و درمانگاه مستقل برخوردارند و هرچه از تمرکزگرایی خارج و کار را به هر صنف و قشری واگذار کنیم تا به صورت خودگران باشد، کار بهتر پیش می‌رود.

جوکار اضافه کرد: جامعه فرهنگیان جمعیت فرهیخته کشور هستند و اصلاً در شان آنها نیست که در صفوف برخی از درمانگاه‌ها که بسیار هم شلوغ هستند قرار گیرند و درخواست خدمات درمانی داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در درمانگاه‌های فرهنگیان، کرامت فرهنگیان حفظ می‌شود، اظهار داشت: هر چه این درمانگاه‌ها تکمیل‌تر و خدمات بهتر و ارزنده‌تری داشته باشند، خدمت به عرصه تعلیم و تربیت می‌کنند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت هزینه از معلمین بازنشسته، عنوان کرد: قرار بر این شد که هزینه‌ای از معلمین بازنشسته دریافت نشود و انتظار داریم که این امر رعایت شود.
معلم چه بازنشسته و چه شاغل وقتی به این مراکز درمانی وارد می‌شود باید احساس آرامش داشته باشد و این حس به آنها القا شود که خدمات به بلندای علم و دانش ارائه می‌شود نه یک فرد.

وی اضافه کرد: ما در خدمت فرهنگیان بازنشسته هم هستیم و اگر مشکلی از بابت پرداخت هزینه درمانی دارند، آماده رفع آن مشکل هستیم زیرا این عزیزان بیش از 30 سال در زمینه تعلیم و تربیت گام برداشته و انتظار احترام دارند که واقعا باید این امر تحقق یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *