نشست اختصاصی بررسی مسائل و مطالبات انجمن هنرهای نمایشی استان به ریاست استاندار یزد

لینک کوتاه
انجمن هنرهای نمایشی

نشست استاندار و عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه دیگر مدیران استان با انجمن هنرهای نمایشی استان جهت بررسی مسائل و مطالبات این انجمن در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد .

به گزارش طلوع یزد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری دکتر مهران فاطمی در نشست اختصاصی بررسی مسائل و مطالبات انجمن هنرهای نمایشی استان، به نگاه ویژه استان به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: لازمه انجام هر اقدام و فعالیت در هر بخشی حاکمیت فرهنگ مربوط به آن است لذا باید در پرتو تعامل و همکاری دستگاه های مربوطه و فعالین این بخش و بسیج ظرفیت های موجود در استان، فضای فرهنگی استان را توسعه داد.

وی گردهمایی مدیران استانی جهت بررسی و حل مشکلات انجمن هنرهای نمایشی استان را نشان از اهمیت و اولویت این بخش از منظر مدیریت ارشد استان دانست و اظهارداشت: در نخستین گام منابع مالی مورد نیاز جهت نونوارسازی سالن های این حوزه، پوشش جشنوارهای ماه های پیش رو و حل بخشی از دغدغه های این حوزه تامین خواهد شد.

استاندار یزد در ادامه انتظار استان از گروه های نمایشی را استفاده از ابزار هنر در امر انتقال مفاهیم دینی، ارزشی و اصیل عنوان و تصریح کرد: هنرمندان می توانند با زبان هنر، الگوی رفتاری جامعه را تغییر دهد بنابراین باید به صورت ویژه روی معرفی فرهنگ دارالعباده، حوزه ایثار و شهادت، خانواده و … کار کنند.

دکتر فاطمی با بیان اینکه جهاد تبیین فقط سخنرانی نیست، تصریح کرد: تئاتر یکی از موثرترین عناصر برای جهاد تبیین و مقابله با هجمه های دشمنان است تا افراد تصمیمات درستی گرفته و در مسیر درستی حرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین ضرورت توجه به دو بخش سرود و تئاتر در آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: طرح مدون تئاتر در مدارس تهیه و جهت انجام کارسازی های لازم جهت اجرای آن، در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ارائه شود.

استاندار یزد همچنین بر برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه تئاتر و توجه به نمایشنامه نویسی تاکید کرد و پر مخاطب ترین آثار هنری را آثار گره خورده با ارزش ها و آرمان های مردم کشور دانست

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *