بسیج در گام دوم انقلاب متعلق به همه مردم است

لینک کوتاه
زهرایی

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه بسیج گام دوم انقلاب، بسیج همه مردم است، گفت: در سازمان بسیج سازندگی و در گام دوم انقلاب به دنبال قشر خاکستری جامعه هستیم.

به گزارش طلوع یزد به نقل از  ایکنا، سردار محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور، امروز، ۶ مهرماه در کارگروه بسیج سازندگی استان یزد گفت: گام دوم انقلاب گامی است که انقلاب به بالندگی رسیده و از یک انقلاب بالغ، رفتار عاقلانه با تدبیر مورد انتظار است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی در یک فرایند یک و نیم ساله سند جامعی را به رهبر انقلاب تقدیم و ابلاغ شد و فرمان سند اعتلای بسیج رقم خورد.

زهرایی با اشاره به اینکه بسیج گام دوم بسیج همه مردم است و ما در گام دوم به دنبال قشر خاکستری جامعه هستیم، به تشکیل دولت‌سازی اسلامی اشاره کرد و گفت: این اقدام در دولت سیزدهم در حال انجام و بخش مردم پایه شعارهای دولت را باید بسیج بپذیرد.

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به تدوین طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه در این نهاد که مورد استقبال رئیس‌جمهور نیز قرار گرفته است گفت: در قالب این طرح اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت که احیای یک هزار واحد راکد صنایع خرد و متوسط، ایجاد ۱۰ هزار صندوق الحسنه و … از آن جمله است.

وی ادامه داد: جهاد آبرسانی نیز به همت جهادگران رقم خورد که در این راستا تأمین آب شرب ۷۱۳۸ روستا به نتیجه رسید و ان شاءالله تا سقف ۱۶ هزار روستا اجرایی خواهد شد.

زهرایی با اشاره به ساخت مسکن محرومان بیان کرد: در گام اول ۴۰ هزار مسکن در برنامه‌ها در نظر گرفته شد که بر این اساس تا پایان سال ۱۰ هزار واحد برای مددجویان کمیته امداد اجرایی می‌شود.

وی به ظرفیت دو شبکه مردمی گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و اقدامات این دو شبکه در سطح کشور را یادآور شد و گفت: برخی از بخش‌های جامعه اکنون دچار آسیب شده‌اند و نیاز است دستگاه‌های اجرایی در زمینه کمک‌های مؤمنانه اهتمام ورزند و لذا به زودی مرحله جدیدی از کمک‌ها را به عنوان مسکن اقشار بی‌بضاعت خواهیم داشت.

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی گفت: این اقدام در دولت قبل آغاز و توافق لازم صورت گرفت تا در زمینه حمایت‌های تسهیلاتی و بلاعوض اقدامات صورت گیرد و در استان یزد با ظرفیتی که دارد این اقدام انجام و در حال فعالیت است.

زهرایی از راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در قالب کارگاه‌های اشتغالزایی خُرد در پنج شهرستان خبر داد و گفت: اکنون باید به دنبال ایجاد فناوری‌های خاص و مولود انقلاب باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *