کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (33)؛

یزدشناس نامور

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه


یزدشناس نامور، زندگی، آثار و خدمات استاد ایرج افشار به‌ویژه به یزد، یزد: بنیاد میبدی و انجمن چهارسوق کویر اردکان، 1390، رقعی، 132 ص، مصوّر.

استاد ایرج افشار، این یزدی تبار از خاندان افشارهای یزد و فرزند نویسندۀ نامی دکتر محمود افشار یزدی از نخستین سال های قلمزنی در عرصۀ پژوهش تا واپسین روزهای زندگی، دمی از یزد و آثار باستانی و تاریخی و کتابی آن دور نبود . نگارش بیش از 40 مقاله و تصحیح و گردآوری نزدیک به 20 اثر دربارۀ یزد، نام اورا بر صدر یزدشناسان ایران و جهان نشانده است.
تصحیح آثاری که سده ها بود در دل گنجینه های خطی کتابخانه های ایران خاک می خوردند و کسی در اندیشۀ چاپ نبود و سرانجام به همّت والای او چاپ شد و ارزش های این استان دیرپا بیش از پیش نمودار شد.
نگارنده در این کتاب همراه با گزارش زندگی پژوهشی وی به گزارش آثار چاپ شده او در زمینۀ یزد اشاره دارد.کتاب نامبرده در شمارگان کم، همزمان با بزرگداشت وی در یزد چاپ و پخش شد و قرار است در سال کنونی بازچاپ شد.

کتاب نامبرده اکنون نایاب است و برخی کتابخانه های همگانی یزد و کتابخانۀ وزیری یزد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *