در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد؛

مادران هشت شهید دفاع مقدس یزد در ویژه‌برنامه «روایت مادری» تجلیل شدند

لینک کوتاه
رفیعی

در مراسمی با عنوان «روایت مادری»، از مادران سرافراز هشت شهید دفاع مقدس در شهرستان مقدس تجلیل شد. در این مراسم همچنین کتاب «مادرانه» که به خاطرات این مادران پرداخته است، بررسی و از نویسنده آن تقدیر شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در مراسمی با حضور محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد؛ هادی زارع‌زاده، فرماندار ابرکوه و جمعی از مردم و مسئولان ابرکوهی، از صبر و استقامت مادران هشت شهید دفاع مقدس در شهرستان ابرکوه در قالب برنامه «روایت مادری» تجلیل شد.

در این برنامه که به میزبانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه و با همکاری فرمانداری و شهرداری ابرکوه و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امرو ایثارگران، تبلیغات اسلامی و بسیج ناحیه ابرکوه برگزار شد، کتاب «مادرانه» نوشته رحیم میرعظیم که به بیان خاطرات هشت مادر شهید ابرکوهی پرداخته است، مورد بررسی قرار گرفت و از نویسنده این کتاب نیز تقدیر شد.

رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این برنامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت مقام شهدای سرافراز ایران اسلامی، هدف از برگزاری سلسله نشست‌های کشوری «روایت مادری» را تشریح و بیان کرد: دو هدف مهم از برگزاری این سلسله نشست‌ها، نقد، بررسی و معرفی کتاب‌هایی با موضوع شهدا و بیان خاطرات مادران آنان و همچنین تجلیل از صبوری و استقامت مادران بزرگوار شهید است که پرورش دهنده این اسوه‌های شجاعت و دلیری بودند.

وی تأکید کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی و تلاش برای رشد کیفی خدمات کتابخانه‌ای، از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در دوره مدیریت جدید است.

زارع‌زاده، فرماندار ابرکوه نیز در این مراسم شهدا را بهترین شاخص و الگوی زندگی برای نسل حاضر قلمداد کرد و گفت: باید تلاش کنیم آثار ارزشمند هنری و فاخر با موضوع دفاع مقدس را تقویت کنیم و در این راستا، بیان خاطرات شیریت والدین شهدا و به خصوص مادران صبور شهید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *