استفاده از ظرفیت سهم قانونی استان از بخش معادن جهت تقویت حوزه بهداشت و درمان

لینک کوتاه

استاندار یزد: دانشگاه علوم پزشکی باید کمبودهای خود در بخش اورژانس، آمبولانس و منابع انسانی را اعلام کند تا از ظرفیت سهم قانونی استان از بخش معادن پیگیری شود.

به گزارش طلوع یزد به نقل از وب دا یزد- دکتر مهران فاطمی به مناسبت روز ملی اورژانس در جمع پرسنل این مجموعه درمانی، ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه و شبانه روزی پرسنل این حوزه گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردمی ترین نهادهای خدمات رسان در استان است.

وی اظهار داشـت: طی یکسال گذشته، انواع و اقسام حوادث مختلف را در استان پشت سرگذاشتیم که این حوادث، این بارِ فعالیت های اورژانس استان را چندین برابر کرده است.

به گزارش وب دا یزد- استاندار ادامه داد: اورژانس همواره مقید است تا در کوتاه ترین زمان، خود را به محل حادثه برساند و جان خود را به خطر بیندازد.
وی با بیان اینکه سطح متفاوتی از خدمت به مردم در حوزه بهداشت و درمان و اورژانس رقم می خورد و این ارزشمند است، تصریح کرد: تجلیل های دنیایی مهم نیست و تمام می شود ولی ثواب الهی آن ازرشمند است و این سطح از پاداش الهی را در کمترین جایی می توان توفیق دست یابی به آن را به دست آورد.

دکتر فاطمی، وظیفه مسولان ذیربط را اهمیت دادن به زیرساخت های دانشگاه پزشکی و بویژه بخش اورژانس دانست و گفت: این بخش، خط مقدم مواجهه با بیماران است، زیرساخت های این حوزه باید تقویت شود که یکی از راههای آن مولد سازی است.

وی افزود: مولد سازی ظرفیتی است که در قانون هم دیده شده و حتی شاید پروژه های سفر هم از محل مولد سازی انجام شود.

استاندار یزد به مذاکرات خود با وزیر صمت برای دریافت سهم قانونی استان از محل معادن اشاره کرد و اضافه نمود: مقرر شد این موضوع در شورای عالی معادن مطرح شود.

وی با اشاره به ضرورت تعریف پروژه های متناسب با ظرفیت سهم قانونی استان از معادن، گفت: بسیاری از حوادث استان در جاده های محل تردد کامیون های معادن رخ می دهد لذا باید محل تخفیف حقوق دولتی معادن اعتبار لازم جذب شود.
وی به ظرفیت های بخش خصوصی برای تقویت حوزه بهداشت و درمان و به خصوص بخش اورژانس هم اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی باید کمبودهای خود در بخش اورژانس، آمبولانس و منابع انسانی را اعلام کند تا از تامین آنها دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *