مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد؛

امسال ویژه برنامه‌ سالروز شهادت امام رضا(ع) در مشهد توسط استان یزد اجرا می‌شود

لینک کوتاه
نجیمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) ویژه برنامه عزاداری حرم مطهر رضوی شامل قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی به سبک هیئت‌های مذهبی استان یزد در صحن جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

به گزارش طلوع یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری هیئات مذهبی این استان در شب شهادت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس اظهار داشت: در ایام دهه آخر ماه صفر هر ساله هیئت‌های زیادی راهی آستان قدس رضوی می‌شوند و در سنتی دیرینه عزاداری می‌کنند.

نجیمی خاطرنشان کرد: امسال به دعوت آستان قدس رضوی مراسم شب شهادت امام رضا به استان یزد واگذار شده است و تمام برنامه عزاداری از قرائت قرآن، مداحی، سینه‌زنی توسط مفاخر استان یزد اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی منظمی تدوین شده است و از طریق تشکل‌های دینی که برگرفته از خود مردم است و 75 الی100 هیئت در استان برای آن هماهنگ شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه گوشواره‌های شعری آماده شده و ملودی‌های آن در حال تمرین توسط هیأت‌ها است گفت: این ویژه برنامه به طور زنده و مستقیم از شبکه‌های استان یزد و چند شبکه ملی پخش می‌شود که برای ما افتخاری است و موجب اتحاد و همبستگی بیشتر مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: به دنبال ثبت این تاریخ برای استان یزد هستیم تا هر ساله این برنامه در مجموعه آستان قدس رضوی به استان یزد سپره شود و از ظرفیت بالای استان یزد در اجرای سوگواری‌ها استفاده شود.

نجیمی با بیان اینکه این برنامه با کمک و همراهی 100 هیئت از 1350 هیئت استان برگزار می‌شود ادامه داد: این برنامه چهارم مهرماه از ساعت 21 تا 22:30 در محل صحن جمهوری اسلامی برگزار و زائران و مجاوران حرم رضوی از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: همچنین برنامه‌های مختلفی در دهه آخر صفر در شهرستان‌های مختلف استان هر ساله برگزار می‌شود، که آیین‌های تعزیه‌خوانی در روستای توت واقع در بخش خرانق، مراسم سخنرانی و عزاداری در حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد، یادواره شهدای نعیم آباد، نخل‌برداری روستای علی آباد، راهپیمایی هیئات عزاداری در شهرستان‌های مختلف استان، عزاداری در ابرکوه و تجمع هیئات مذهبی اشکذر از جمله عزاداری‌های شاخص در این ایام است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *