استاندار یزد:

تجلیل از ۱۸ هزار نفر از پیشکسوتان ایثار و شهادت در استان یزد

لینک کوتاه
استاندار یزد

استاندار یزد گفت: شاخص‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس امسال استان، تجلیل از ۱۸ هزار نفر از پیشکسوتان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان یزد است.

به گزارش طلوع یزد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تنها یک برهه زمانی نیست، گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که باید به نحو درستی روی آن سرمایه گذاری، ظرفیت های آن را استخراج و به نسل جدید منتقل کرد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه شهدا و ایثارگران از منظر امام خمینی (ره) و تاکیدات ایشان بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اشاره کرد و افزود: ایشان در یکی از بیانات خود در این زمینه می فرمایند: «نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره شما فراموش شوند»، لذا توجه به این مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
دکتر فاطمی با بیان اینکه از زوایای مختلفی می توان به دوران هشت سال دفاع مقدس نگریست، اظهارداشت: یکی از زوایای مرتبط با شعار «دولت مردمی» دولت سیزدهم؛ حضور و نقش آفرینی مردم است به طوری که در دوران دفاع مقدس، مدل جدیدی از حضور و تشکیل شبکه ی مردمی و بروز استعداد افراد به منصه ظهور رسید.
استاندار یزد در ادامه حاج قاسم سلیمانی را یکی از اسطوره های ایران زمین خواند و ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از افرادی بود که در دوران دفاع مقدس متولد و رشد کرد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت ارائه و دنبال کردن مدل جدید حضور مردم در اداره امور مبتنی بر تجربیات ارزنده دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی علیه کشور به پشتوانه نقش آفرینی های مردم، جدایی شبکه مردمی از عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری ها بود که این امر کاهش ابتکارعمل و خلاقیت در امور را به همراه داشت.
وی در ادامه یکی از مصادیق فعالیت های برجسته، بسیار موفق و خلاقانه مردم محور را برگزاری جشن زیر سایه خورشید دانست و گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس و دهه فجر نیز باید به صورت خلاقانه و مبتکرانه، به صورت مردم محور، با تسهیلگری مجموعه های دولتی و به دور از کلیشه برگزار شود.
استاندار یزد بر طراحی برنامه ها و پروژه های پرچم دار جریان ساز، جهت اهتزاز بیرق دفاع مقدس تاکید کرد.
دکتر فاطمی یکی از شاخص ترین برنامه های هفته دفاع مقدس را « برنامه تجلیل از ۱۸ هزار نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان» عنوان و تصریح کرد: این برنامه همزمان با سراسر کشور، همراه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و رئیس جمهور و با حضور جمعی از برگزیدگان جامعه ایثارگری استان در محل مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار می شود.
وی با بیان اینکه یکی از رئوس اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران است، بر برنامه ریزی دقیق دستگاه ها و فرمانداران جهت اجرای برنامه های متنوع و با کیفیت تاکید کرد.
استاندار یزد در پایان اضافه کرد: هفته دفاع مقدس نقطه پایان نیست بلکه نقطه شروعی برای آسیب شناسی گذشته و طراحی حرکت جدید، پرچم دار و نوآورانه برای زمان پیش رو خود است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *