یزد زندانی زن محکوم جرائم غیر عمد ندارد

لینک کوتاه
عظیمی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۷ زندانی مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند گفت: یزد دیگر زندانی زن محکوم مالی جرائم غیر عمد و دیه ندارد.

به گزارش طلوع یزد به نقل ازروابط عمومی ستاد دیه استان یزد ؛ سید مسعود‌‌ عظیمی گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

عظیمی با بیان این موضوع که بدهی این زندانیان آزاد شده مبلغی معادل ۵۵۷ میلیارد ریال بوده است افزود: برای آزادی این افراد، شکات در بسیاری از موارد خود مانند خیرین عمل نموده و مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال را گذشت داشته‌اند و با تاکید رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد و همکاری قضات دادگستری ، مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال نیز در قالب قبولی دادخواست اعسار از این میزان بدهی کسر گردیده و مبلغ ۱۰۵ میلیارد ریال نیز در قالب وام قرض الحسنه بانک های عامل و کمک ستاد دیه استان یزد به حساب های دادگستری واریز و این مددجویان از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ضمن تقدیر از مردم دارالعباده به دلیل مشارکت در پویش های “هرهیئت آزادی یک زندانی” و ” قدم قدم تا آزادی” و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: با کمک‌های خیران، مؤسسات خیریه ، کارخانه‌ها، شرکت‌ها و هیئت های مذهبی هم اکنون یزد زندانی زن محکوم مالی جرایم غیر عمد مشمول کمک ندارد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به کاهش ورود افراد با جرم هایی از قبیل تصادفات رانندگی یا دیه های مربوط به حوادث کارگاهی گفت: یکی بزرگترین اقدماتی که در استان یزد اتفاق افتاد، فرهنگ سازی در خصوص حوادث رانندگی وحوادث کارگاهی بود و این ستاد با تبلیغات محیطی و ساخت تیزرها و ویدیوهای مختلف و پخش آن از صدا و سیمای مرکز استان تلاش خود را در راستای جلوگیری از افراد با این گونه محکومیت ها فراهم نموده و امروزه در کلیه زندانهای استان یزد هیچ مددجویی با جرم دیه حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی حضور ندارد.

وی با اعلام افزایش حضور و مشارکت خیران در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان یزد گفت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در قالب پویش ها و طرح های مختلفی همچون” رضوان ” و ” پنجشنبه های مهربانی” تبدیل به یک فرهنگ حسنه شده است و در بسیاری از ایام سال و در مناسبت های مختلف، خیران در نمایندگی ستاد دیه استان حضور یافته و مبالغ مورد نظر خود را به امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *