تشکیل کمیته عفاف و حجاب در آموزش و پرورش

لینک کوتاه
آموزش و پرورش یزد

کمیته عفاف و حجاب با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و سایر اعضا در اداره کل آموزش و پرورش تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛«محمد کاظم رحیمی نژاد» در این جلسه با تسلیت اربعین حسینی گفت: دو سال تعطیلی مدارس و جدایی دانش‌آموزان از دنیای واقعی و ورود به دنیای مجازی همه چیز را تحت تاثیر قرار داد من جمله مباحث تعلیم و تربیت را.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: به هیچ وجه نمی‌توانیم همانگونه که خودمان تربیت شده ایم فرزندانمان را تربیت کنیم ،شرایط دنیای امروز بسیار متفاوت است، از دنیای یک قطبی به یک دنیای کثرت گرا وارد شده ایم که لحظه به لحظه ایده ها و روش ها و عناصر فرهنگی به روز می‌شود.

وی تاکید کرد:باید روش‌های تربیتی عوض شود،پس واقعیت ها را بپذیریم، زندگی در فضا و محیط گاها آلوده مجازی را به نحوی برای فرزندانمان آموزش دهیم که بتوانند سلامت خود را حفظ کنند ، این ها وظایف من صاحب نظر، معلم، مادر و پدر است که باید با یک روش متفاوت شروع کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود :  منطقی فکر کردن و حاکمیت عقلانی را محور قراردهیم ، الگوهای  مناسب به فرزندان نشان دهیم و فرزندانی نقاد تربیت کنیم و تفکر منطقی با حاکمیت عقلانیت و بصیرت را حاکم کنیم.
این مقام مسئول گفت:باید خودانگیختگی ایجاد شود و با فهم درست و ارائه معیار و الگوهای موفق برای دانش آموزان پذیرش درونی در زمینه عفاف و حجاب ایجاد کرد نه با ابزار عادت و تحمیل.

مدیر کل آموزش و پرورش در خصوص حفظ عفاف در حیطه اداری اذعان داشت:سلسله مراتب کارمندی و اداری حد و مرزهایی دارد که باید رعایت شود، در محیط اداری فقط باید مباحث کاری صورت بگیرد.

رحیمی نژاد گفت: در چینش مدارس باید دقت کافی صورت گیرد و زمینه های رشد بی حجابی یا کاهش عفاف را از بین ببریم.
وی یکی از حوزه های تاثیر گذار که نیاز مبرم به برنامه ریزی تربیتی دارد را سرویس مدارس دانست و تاکید کرد، سرویس مدارس در آموزش غیر رسمی دانش آموزان پنهان ولی موثر است.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان را قوه عاقله آموزش و پرورش می شناسم که در حوزه ی تامین قوای فکری و محتوا باید کار کند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه اعضای کمیته عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *