امام جمعه یزد:

اربعین حرکتی در مسیر توسعه تمدن اسلامی است/ایمان، علم و ولایتمداری سه اصل تداوم انقلاب

لینک کوتاه
ناصری

امام جمعه یزد گفت: حرکتی در مسیر توسعه تمدن اسلامی است و به همین دلیل است که دشمنان با آن مخالفت می کنند.

به گزارش طلوع یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه خداوند ناظر بر همه اعمال ماست و نباید در محضر خدا، نافرمانی خالق متعال کنیم، اظهار داشت: خداوند متعال مومنان را به ایمان و تقوا دعوت کرده و همه انبیاء نیز برای این آمدند که ایمان را در وجود انسان نهادینه کنند.
وی افزود: همه ما مقهور بزرگی و عظمت خدا هستیم و اگر قرار باشد به کمال برسیم، اولین قدم، شناخت خدای متعال است و اولین قدمی که انسان باید برای خودسازی و ساختن جامعه بردارد، ایمان به خداست.
ناصری عنوان کرد: برای اینکه انسان راه سعادت و مسیر رشد و کمال را طی کند و در آخرت خدا به او جایگاه بزرگی بدهد و زندگی ابدی او همراه با سعادت باشد، نیاز به ایمان قوی است زیرا ایمان انسان را به عمل صالح می کشاند.
خطیب جمعه یزد بیان کرد: اگر انسان ایمان نداشته باشد، به خودش واگذار می شود و در این صورت همه قدرت ها از او سلب می شود و بی معنا و بی مقصود و مجهول الهویه می شود.
ناصری یادآور شد: ایمان به خدا سن و سال نمی شناسد و از زمانی که انسان دارای قدرت درک و فهم می شود، باید ایمان به خدا در نهاد او شکل بگیرد و این وظیفه ای است که خدا بر عهده والدین و مربیان گذاشته است.
*معصیت خیانت انسان به نفس خویش است
وی عنوان کرد: همه ما از خدا آمده ایم و همه باید به سوی خدا برویم و شایسته است که با سربلندی در محضر خدا حاضر شویم و مومنی که ایمان قلبی دارد، خدا به او آرامش و امنیت درونی می دهد و اعمال ما رنگ و بوی خدایی می دهد و چنین انسانی در محضر خدا سرافکنده نیست.
ناصری ادامه داد: معطر شدن به عطر خدا بهترین عطر و آراسته شدن و به زیور الهی زیباترین زیبایی هاست اما امروز دنیای کفر تلاش می کند که ما را از عبادت و اطلاعات خدا خارج کند اما اگر مومن در ایمان خود اخلاص داشته باشد و حرکات او خدایی باشد، از مسیر درست خارج نمی شود.
امام جمعه یزد با اشاره به حکایتی از ابوذر غفاری عنوان کرد: کسی که معصیت می کند، اولین خیانت را به خود روا می دارد.
*روحیه انقلابی نباید در جامعه کمرنگ شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) بارها اعلام کردند که حفظ انقلاب و داشتن روحیه انقلابی از اوجب واجبات است، افزود: نباید اجازه دهیم روحیه انقلابی در جامعه کمرنگ شود زیرا این انقلاب دریچه ای به سوی تشکیل حکومت حضرت مهدی(عج) است.
ناصری ادامه داد: این انقلاب شکل گرفت و امام و مردم همه کمک کردند که این انقلاب واقعیت پیدا کرد و به یک حقیقت بزرگ در دنیا تبدیل شد که اگر این انقلاب حفظ شود، مقدمه حرکت و انقلاب امام زمان(عج) آغاز شده است.
وی تصریح کرد: خداوند متعال این انقلاب را دوست دارد و این مهم از حمایت‌های الهی به رغم توطئه ها و دسیسه های بزرگ دشمنان، مشهود است بنابراین حفظ آن واجب است و همه باید دست به دست هم بدهند و هر کاری از دستشان بر می آید، انجام دهند تا این انقلاب حفظ شود.
ناصری تاکید کرد: حرکت‌ها و برنامه های ما نباید به نحوی باشد که منجر به تحریف و کمرنگ شدن انقلاب شود زیرا این همان چیزی که دشمن به دنبال آن است.
*لزوم حرکت در مسیر تاب آوری انقلاب اسلامی
وی با اشاره به سخنان رهبری بیان کرد: باید همچون گذشته با تاب آوری به انقلاب تداوم ببخشیم و این مهم از تاکیدات امامین انقلاب است بنابراین رفتار و گفتار ما تضمین کننده استمرار انقلاب باشد.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تاب آوری انقلاب اسلامی، الزاماتی نیاز دارد، عنوان کرد: همه ما باید بتوانیم در مقابل دشمن و آسیب های او پایداری کنیم و این پایداری و تاب آوری در زمینه های مختلف از جمله تحریم های اقتصادی، نظامی باید تقویت شود.
ناصری با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کشورهای دنیا به دلایل اقتصادی از پا درآمده اند، عنوان کرد: ایمان مردم به پشتوانه انقلاب اصیل اسلامی، آنها را در برابر همه تحریم ها مقاوم کرده و نه تنها از این شرایط خودمان سرافراز بیرون آمدیم بلکه ناجی بسیاری از کشورهای منطقه نیز بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای قوی از پا درآمده اند، افزود: شرایط ایران کاملا متفاوت است و میزان تاب آوری مردم بسیار بالاست که این ارزشمند و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و اینها حاصل حمایت های الهی و تدابیر رهبری و امام راحل است.
خطیب جمعه یزد تاکید کرد: دشمنان امروز فشار خود را به حداکثر رسانده اند اما دولتمردان ما نیز مقاوم هستند و مردم نیز همواره حامی نظام و انقلاب بوده اند و با افزایش تاب آوری خود در این عرصه ایستاده اند.
*انقلاب بدون ایمان دچار آسیب های جدی می شود
وی توجه به سه اصل را ضامن تداوم انقلاب دانست و اظهار داشت: در این مسیر، ایمان به خدا نباید ضعیف شود زیرا انقلاب ما یک انقلاب الهی است و امام خمینی(ره) نیز روحیه خدایی و ایمان را در مردم تقویت کرد که آنها انقلاب کردند و امروز ایمان مردم نباید ضعیف شود زیرا اگر غیر از این باشد، دچار آسیب های جدی خواهیم شد.
ناصری با بیان اینکه دشمن برای ترویج فساد و فحشا، بی حیایی و بی حجابی تمام تلاش خود را به کار گرفته است، افزود: مردم باید با حفظ و تقویت ایمان خود، اجازه ندهند دشمنان به هدف خود دست یابند.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایمان باید از دوران کودکی در دانش آموزان تقویت شود، بیان کرد: تغییر سبک آموزش از 100 سال پیش نیز به همین دلیل اتفاق افتاد و این سبک باید تغییر شود.
وی یکی دیگر از اصول تداوم انقلاب را توجه به علم دانست و گفت: مدیران ما امروز باید به دنبال تقویت علم باشند زیرا با استفاده از سلاح علم می توانیم تاب آوری خود را در زمینه های مختلف در برابر دشمن افزایش دهیم.
ناصری، اطاعت از ولایت فقیه را نیز از اصول تداوم انقلاب برشمرد و گفت: باید همراه ولایت باشیم و در کنار تقویت تاب آوری و تقویت علم، حامی واقعی ولایت فقیه باشیم که همه این موارد مستلزم استقلال و اقتدار کشور ماست.
*اربعین حرکتی جهانی و متعلق به همه دوستداران امام حسین(ع) است
وی در مورد اربعین نیز بیان کرد: اربعین یک حرکت جهانی است و متعلق به یک یا دو کشور نیست و از آنجا که حرکت امام حسین(ع) یک حرکت الهی و جهانی بود، امروز مراسم اربعین نیز یک حرکت جهانی است.
ناصری با اشاره به ویژگی های قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: ظلم ستیزی، خدامحوری، مقابله با فحشا از ویِژگی های اصلی این قیام بود که کسانی که امروز در این مسیر حرکت می کنند، باید ویژگی های این قیام بزرگ را در خود تقویت کنند.
امام جمعه یزد ادامه داد: پیاده روی اربعین، زیارت همراه درایت و عرفان است و کسانی که در این مراسم شرکت می کنند، آمده اند بگویند اگر در کربلا نبودیم، اکنون هستیم و آماده ایم که مسیر امام حسین(ع) و آرمان های ایشان را ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: دشمنان تلاش بسیار می کردند که این حرکت عظیم را متوقف کنند و این تلاش آنها ادامه دارد زیرا اینها فهمیده اند که این حرکت، مقدمه ای برای ظهور و مقدمه ای برای آماده کردن ملت ها برای توسعه تمدن اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *