همزمان با هفته دولت؛

همایش میثاق با شهدا در برق منطقه‌ای یزد برگزار شد

لینک کوتاه

مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی، باهنر و ۲۶۴ شهید کارمند استان به همت پایگاه بسیج اداری شهید سامعی برق منطقه ای یزد و سازمان بسیج کارمندان سپاه الغدیر ، در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌‌ای یزد ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی، باهنر و ۲۶۴ شهید کارمند استان، از بهره برداری از پروژه‌های این شرکت با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد تومان خبر داد.
وی این شرکت را با دارا بودن ۸۴ مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی، دارای رتبه برتر کشوری عنوان کرد و افزود: امروزه تامین برق مطمئن، حافظ امنیت و حیثیت کشور است و خوشبختانه با اجرای ۱۰۰ اقدام جهادی در سراسر کشور و با حضور و پیگیری وزیر نیرو و دیگر مسئولین، بر خلاف انتظار دشمنان، تابستان ۱۴۰۱ بدون خاموشی خانگی و با موفقیت پشت سر گذاشته شد.
وی توسعه متوازن و مدیریت توامان عرضه و تقاضا را دو رویکرد شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در طی سال‌های اخیر دانست و با اشاره به پروژه‌های پست بهاباد، توسعه مروست، خط اسمالون- مروست و خط ابرکوه- اسمالون به منظور توسعه متوازن تمامی مناطق استان؛ ادامه داد: نیروگاه‌های خودتامین صنایع نیز در تابستان ۱۴۰۱ به منظور مدیریت عرضه و تقاضای برق ایجاد شده و یا در حال احداث هستند تا این صنایع نیز بتوانند در ایام پیک بار تابستان، به تولید و اشتغالزایی ادامه دهند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین افزود: در دولت سیزدهم ۲۳۰ مگاوات قرارداد خورشیدی خرید تضمینی در استان منعقد شده و ۲۲۰ مگاوات نیز طی دو سال آینده به واسطه مناقصه اخیر ساتبا در استان یزد ایجاد خواهد شد.
محمود معلمی پژوهشگر و کارشناس ارشد حوزه مسائل سیاسی نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت ایام عزاداری محرم و صفر، به بیان تعبیری از مقام معظم رهبری درخصوص زیارت عاشورا پرداخت و گفت: عبارت السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره، خداوند را صاحب خون و دارای حق خونخواهی اباعبدالله (ع) می‌داند و این، بهترین تعبیر ممکن است.
وی با اشاره به افول قدرت امریکا طی سال‌های اخیر و شکل گیری قدرت‌های دیگر در جهان خاطرنشان کرد: یکی از این قدرت‌ها، سازمان همکاری‌های شانگهای است که از زمان شکل گیری دولت سیزدهم، جمهوری اسلامی ایران نیز به عضویت آن در آمده است.
معلمی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۸ کشور جهان از چرخه کامل فناوری هسته‌‌ای برخوردارند، افزود: کشور ایران یکی از این ۸ کشور است و با توجه به اینکه فناوری هسته‌‌ای، با ۴۰۰ رشته علمی دیگر ارتباط دارد، امید داریم در آینده به پیشرفت‌های بیشتری در صنعت غنی‌سازی اورانیوم دست یابیم.
وی افزود: با توجه به چالش منابع آبی و سوخت‌های فسیلی، امروزه در دنیا جنگ آب و انرژی برپا است و کشوری که بر انرژی و فناوری هسته‌‌ای مسلط باشد پیروز این میدان خواهد بود.
این کارشناس سیاسی اقتصاد را شامل سه محور تولید، توزیع و مصرف دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر کشور در این سه محور با مشکل روبرو است که امید داریم در دولت کنونی این محورها تغییر یافته و با عضویت در گروه‌های شانگهای و دیگر تعاملات بین‌المللی، مسیر جدیدی برای تحول اقتصاد کشور ایجاد شود.
پاسخ به سوالات حاضرین و تجلیل از کارمندان بسیجی نمونه پایگاه‌های زیرمجموعه حوزه نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *