بیش از ۴هزار فقره تسهیلات با نرخ صفر تا یک درصد

لینک کوتاه
صندوق قرض الحسنه

صندوق های قرض الحسنه ایجاد شده توسط بسیج سازندگی استان یزد مسیری برای تحول در ایجاد مشاغل کوچک،خرد و خانگی است.

به گزارش طلوع یزد، فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد گفت: طرح ایجاد صندوق های قرض الحسنه در استان یزد با ۱۶تسهیلگر از سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده است.

علی اصغر سلمانی افزود: امروز و‌ پس از چهار سال ۵۸۲صندوق قرض الحسنه در مناطق شهری و روستایی با همکاری معتمدین محلات و مساجد و دهیاران و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ایجاد شده که تعداد ۲۳۹۶۰ نفر در قالب ۲۱۵۰ گروه ده تا پانزده نفره در ایجاد و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری نقش داشته اند.
وی در ادامه عنوان کرد: اتفاق منحصر به فرد این طرح این بود که از بستر صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا و مردم یار ، ۲۵ شرکت تعاونی، تولیدی و توزیعی در سطح استان ایجاد و راه اندازی شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۱۸۵ بازارچه عرضه محصولات تولیدی در سطح استان برپا شده که بسیاری از بانوان خانه دار توانستند محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها به نمایش بگذارند .
سلمانی اضافه کرد: برخی که از بیرون به این صندوق‌های قرض الحسنه نگاه میکنند باورشان نمی‌شود که شغل های پر درآمد خانگی از بستر همین صندوق ها می‌باشد به طور مثال از همین ۵۸۲ صندوق قرض‌الحسنه ۱۹۸۰ شغل پایدار ایجاد شده است و شایان به ذکر است تسهیلات حمایتی و اشتغالزایی قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر به منظور اشتغالزایی اعضا صندوق های قرض الحسنه به صندوق ها واگذار می گردد.
وی خاطر نشان کرد: کل صندوقهای ایجاد شده قریب به مبلغ 600 میلیون تومان از ظرفیت خیرین جهت تقویت بنیه مالی صندوق ها استفاده شده که از بستر همین مبلغ 4430 فقره تسهیلات با نرخ صفر درصد تا یک درصد پرداخت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد در پایان افزود: مردم عزیز در سراسر استان یزد در صورتی که تمایل به شرکت در صندوقهای قرض الحسنه دارند یا علاقمندند تشکیل دهنده این صندوق ها باشند می‌توانند به تسهیلگران ما در نواحی مقاومت بسیج سازندگی شهرستانها مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *