کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (29)؛

سفرها و سخن‌ها

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه
سفرها و سخن‌ها

سفرها و سخن‌ها (مجموعۀ چند سفرنامه و مصاحبه): حسین بشارت، گردآوری و تدوین: حسین مسرّت، یزد: اندیشمندان یزد، 1389، وزیری، 306ص.

زنده یاد حسین بشارت (1311- 1400ش) ، بازرگان فرهنگ دوستی بود که با بنیان گذاری گنجینۀ بشارت به پیشنهاد زنده یاد استاد ایرج افشار و چاپ و نشر 22 عنوان کتاب در حوزۀ یزدشناسی، خدمتی بس بزرگ با ماندگارتاریخ و فرهنگ یزد کرد.وی از مدیران کارآفرین صنعتی یزد و دارندۀ شرکت پشم ریسی شرق و سهمام دار چند کارخانۀ دیگر هم بود. ویژگی بشارت، داشتن حافظۀ بسیار قوی تا واپسین دم زندگانی و اشراف او به اقتصاد ، تاریخ ، فرهنگ و خاندان های اصیل یزد بود که ده ها پژوهشگر ونویسنده توانستند با بهره مندی از دانسته های سرشار او به نگارش کتاب و پایان نامه های خود بپردازند.
«سفرها و سخن ها» در بردارندۀ چندین گفت وگو با او به ویژه از سوی سازمان اسناد ملی یزد در بارۀ بزرگان اقتصاد ، تاریخ اقتصادی و اجتماعی یزد و نیز چند سفرنامۀ او به گوشه و کنار گیتی است.

کتاب نامبرده نایاب بوده، ولی بیشتر کتابخانه های همگانی یزد به واسطۀ اهدای زنده یاد حسین بشارت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *