عملکرد هفته دولت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد

لینک کوتاه

محمد حسن زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت روز کارمند اقدامات و دستاوردهای این شرکت را طی یک سال دولت سیزدهم تبیین نمود.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد، زارعیان اظهار داشت: کاهش 45 درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از اساسی ترین اقدامات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی می باشد.

وی در ادامه افزود: با پیگیری های هیئت مدیره و جناب آقای مهندس رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مبنی بر حمایت از تولید داخل، این شرکت طی قراردادهای مشخصی در یکسال اخیر میزان 100 هزار تن کود فسفاته مورد نیاز کشور را از طریق واحدهای تولیدی استان یزد تامین نموده است که از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین کشاورزان به صورت یارانه ای توزیع می گردد.

وی همچنین بیان کرد: از ابتدای مهرماه سال 1400 سامانه صدور حواله الکترونیک جهت تسهیل در روند دریافت کود توسط متقاضیان، جلوگیری از فروش غیرقانونی کودهای یارانه ای و پایش بهتر توزیع این کودها توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی راه اندازی شد که بر این اساس39564 حواله الکترونیک صادر شده و 18463 تن انواع کودهای ازته، پتاسه و فسفاته توزیع گردیده است.

ایشان ادامه دادند: طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم میزان 17322 تن کود ازته، 2996 تن کود فسفاته و 2944 تن کود پتاسه توزیع گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل توزیع کودهای ازته 14 درصد، فسفاته 310 درصد و پتاسه 380 درصد افزایش داشته است. همچنین ذخیره استراتژیک استان میزان 18110 تن انواع کودها می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 155 درصد افزایش داشته است.

در پایان مهندس زارعیان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین محترم جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی یکسال اخیر، ابراز امیدواری کرد افزایش مصرف کودهای پتاسه و فسفاته که به دنبال کاهش قیمت این کودها صورت گرفته است افزایش عملکرد محصولات باغی و زراعی را به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *