استاندار یزد:

ارائه تسهیلات به خانه‌های تخریبی قابل سکونت در یزد

لینک کوتاه

استاندار یزد: تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به خانه‌های تخریبی قابل سکونت پرداخت می‌شود.

به گزارش طلوع یزد، مهران فاطمی در بازدید از خانه‌ها و اماکن آسیب دیده از سیل در محله شیخداد یزد گفت: اهالی این محله به دلیل سیل با مشکلاتی درگیر هستند بخصوص اینکه بخشی از این محله، ناحیه تاریخی است و در حریم بافت تاریخی قرار گرفته و به لحاظ میراثی، معضلاتی پس از وقوع سیل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی استان بازدید مجددی از این محله خواهند داشت و بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف را متناسب با این منطقه و حریم بافت تاریخی آن انجام دهند.

استاندار از توان پایین مردم محله برای بازپرداخت وام سیل به عنوان مشکل دیگر اهالی یاد کرد و اظهار داشت: اکنون سر رسید اقساط وام‌ها فرا رسیده و با توجه به این که فعلا قدرت پرداخت ندارند جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها برای اخذ تصمیماتی جهت پرداخت وام‌ها با دوره تنفس بالا برگزار می‌شود.

وی عدم دریافت ودیعه رهن خانه‌ها را یکی دیگر از مشکلات دانست و تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم انجام شده و مردم می‌توانند با معرفی نامه، این رهن را دریافت و در خانه‌های رهنی ساکن شوند.

استاندار یزد به آسیب جدی لوازم منزل در برخی مناطق سیل زده یزد پرداخت و گفت: هماهنگی‌های لازم با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شده و به تمام خانه‌هایی که لوازم آن‌ها آسیب دیده است، لوازم ضروری تقدیم می‌شود.

وی عزم جدی مسئولان استان را بر بازسازی خانه‌های با ۱۰۰ درصد تخریب اعلام کرد و اظهار داشت: خانه‌هایی هم که نیاز به مرمت دارند پس از ابلاغ مصوبه هیات دولت در مورد میزان پرداخت بلاعوض و تسهیلات، اقدام می‌شود.

فاطمی از استقرار تیمی در بنیاد مسکن استان برای پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات احتمالی مردم خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این مجموعه، مشکلات خود را پیگیری کنند.

استاندار یزد با اشاره به زمان بر بودن پروسه حل کامل مشکلات و جبران خسارت‌های سیل به طور کامل، ادامه داد: تا بازگشت زندگی مردم به روال اولیه در کنار مردم خواهیم بود و اقدامات و پیگیری‌های لازم برای تسریع در فرایند‌های موجود را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: افرادی که برای لوازم خانگی خود مستندسازی نکردند با مراجعه حضوری به بنیاد مسکن، مسئله را حل کنند و اگر تعداد آن‌ها زیاد شد یک مرحله دیگر سامانه باز خواهد شد تا اطلاعات خود را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *