تابستان بدون خاموشی برق با تعامل و همکاری مشترکان در یزد

لینک کوتاه
علی جم

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به مدیریت و صرفه جویی ۱۶۰ مگاواتی برق در این حوزه، راجع به اقدامات صورت گرفته در این رابطه اظهار کرد: خوشبختانه علاوه بر همکاری در بخش خانگی، در تابستان امسال نیز همکاری صنایع را داشتیم و این در حالی بود که صنایع استان نیز با توجه به جلوگیری از خاموشی به...

«علی جم» امروز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، یزد با بیان اینکه تعداد مشترکین برق استان یزد از ۷۴۵ هزار مشترک فراتر رفته است، بیشترین آنها به میزان ۶۰۰ هزار مشترک را مربوط به بخش خانگی و از لحاظ فروش،بخش صنعتی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۳۰ روستای استان ۹۷۹ روستا دارای برق هستند که ۹۹.۷۴ درصد آنها را شامل می‌شود. همچنین از مجموع دو هزار و ۲۸۶ چاه کشاورزی حدود ۹۷ درصد از تعما برق برخوردار هستند.

وی تعداد نیروگاه‌های تجدید پذیر استان در حوزه توزیع برق استان را شامل ۳۷۰ مورد نیروگاه کوچک به ظرفیت قریب ۳ مگاوات و سه نیروگاه بزرگ به قدرت ۹ مگاوات عنوان کرد و گفت: خوشبختانه استان یزد از مجموع ۴۰۸ مگاوات تولید نیروی خورشیدی کشور مجموعاً ۸۹ مگاوات را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

جم به ابلاغ مشوق های وزارت نیرو در رابطه با کاهش مصرف خانگی مانند طرحهای ۵=۱ وزارت نیرو، گفت: در استان یزد ۷۵ هزار مشترک مشمول تخفیف به مبلغ چهار میلیارد تومان از این طریق شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با بیان اینکه سیل اخیر استان باعث وارد آمدن بیش از۱۰۰میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق استان شده اظهار داشت: سیل اخیر باعث آسیب به ۶۵۰تیر چراغ برق شده و باعث گردید برق مشترکین این شرکت بیش از ۲۰هزار دقیقه قطع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۱۲۰ طرح برق با اعتباری معادل یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۳۰ مگاوات با همکاری صنایع، ۵ مگاوات در بخش کشاورزی و دو مگاوات از طریق رمز ارزها و ۱۳ مگاوات از طریق کاهش روشنایی نامتعارف معابر در میزان برق استان صرفه جویی شد.

علم جم با اظهار امیدواری نسبت به اینکه تا اواخر شهریور روشنایی معابر به حالت عادی برگردد عنوان داشت: سهم همکاری شرکت های فولادی در صرفه جویی مصرف برق استان ۳۳مگاوات، صنایع کاشی وسرامیک۵۷مگاوات و مابقی صنایع ۴۰مگاوات بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *