رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد:

ضرورت برطرف نمودن نواقص شبکه فاضلاب شهری/ فرسوده بودن شبکه فاضلاب یکی از عوامل فرونشست زمین قبل ، حین و بعد از سیل می باشد

لینک کوتاه

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: فرونشست هایی که بخاطر فرسوده بودن شبکه فاضلاب شهری رخ داده است فقط مربوط به دو سیل اخیر نیست و متأسفانه قبل از آن هم شاهد فرونشست هایی در مناطق مختلف شهر ازجمله بلوار جمهوری و بلوار شهید قندی بوده ایم.

به گزارش طلوع یزد،نیکونژاد در این کمیسیون که با حضور مدیران آبفا برگزار شده بود ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته ادامه داد: براساس آمار اخذ شده از مناطق ۵ گانه شهرداری بالای ۲۰ درصد از فرونشست های سطح شهر مربوط به فرسوده بودن شبکه فاضلاب شهری یا استاندارد نبودن اتصالات و یا فرسوده بودن بست هایی است که در داخل کانال های شبکه فاضلاب شهری قرار گرفته است.

وی گفت: عدم نظارت دقیق بر کار پیمانکار های آبفا باعث نشت فاضلاب و در نتیجه فرونشست زمین در مناطق مختلف یزد شد.
که البته بحران سیل هم دلیل مضاعف گردید.

نیکونژاد درخصوص ضرورت حضور به موقع نیروهای پیمانکار آبفا در محل حادثه گفت: بعد از رخ دادن فرونشست زمین نیز انتظار می‌رفت گروه های خدماتی شرکت آبفا به موقع در محل حادثه حضور پیدا کنند تا شهروندان شاهد گره ترافیکی وحجم بار ترافیکی سنگین در آن محل نباشند و در مدت زمان معقولی نسبت به رفع خطر و مشکل به وجود آمده اقدام نمایند

وی افزود: انتظار است شرکت آبفا ضمن یکطرفه نمودن اتصالات فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری، بر فعالیت دقیق و منظم پیمانکاران خود نظارت کافی داشته باشد تا در هنگام حفر کانال ها و گسترش شبکه و نصب اتصالات ، موارد استاندارد را تا مرحله انتهایی که پرنمودن کانال و زیر سازی و روکش مجدد آسفالت بر روی کانال هست را رعایت نمایند، تا انشاالله زین پس شاهد فرونشست ناگهانی زمین در جاهای مختلف شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: لازم است با همکاری سایر دستگاه ها، ضمن احیای قنوات موجود در شهر، ورودی و خروجی مسیل رودخانه مرکزی یزد نیز باز شود تا در هنگام وقوع سیلاب ، روان آب های کم تری در سطح شهر جریان پیدا کند تا بیش از این از تخریب معابر ، منازل و زیرساخت های شهری جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *