مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد مطرح کرد؛

بومی گرایی به سبک شهداب در نهایت استفاده از پتانسیل والیبال و ورزش یزد

لینک کوتاه
امیر شرافت

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد با اشاره به بومی گرایی در ترکیب تیم های این باشگاه و نهایت استفاده از پتانسیل والیبال و ورزش یزد، اظهار داشت: در ورزش حرفه ای و باشگاه داری تیم های لیگ برتری، مسئله بومی گرایی مطرح نیست؛ به طور مثال در باشگاه های لیگ برتری استان های آذربایجان غربی و گلستان به و...

به گزارش طلوع یزد، امیر شرافت با بیان اینکه دفاع از عنوان قهرمانی، به مراتب دشوارتر از کسب عنوان قهرمانی‌ست، اظهار داشت: در بحث ورزش حرفه‌ای به ویژه در لیگ برتر والیبال ایران که جزء لیگ های قدرتمند جهانی‌ست، نمی توان به طور قطع نسبت به قهرمانی در مسابقات ادعا کرد اما به مجموعه کادر فنی و بازیکنانمان اعتقاد راسخی دارم و معتقدم جز بهترین های والیبال ایران از لحاظ فنی و اخلاقی هستند. در این فصل از رقابت های لیگ برتر با تمام توان و با انگیزه قهرمانی در عرصه حضور پیدا خواهیم کرد؛ ارائه بهترین عملکرد عناوین شایسته‌ای را نیز برای باشگاه به ارمغان خواهد آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: علیرغم آنکه استان از فقر نیروی متخصص در بعضی از بخش های استراتژیک و فنی ورزش والیبال رنج می برد اما این باشگاه همواره سعی کرده با هدف رشد ورزش استان به ویژه توسعه ورزش والیبال در یزد از نهایت پتانسیل استان استفاده کند؛ به نحوی که در این دوره به طور مثال علی اصغر میرحسینی، سینا نیکپور و سیدرضا سادات الحسینی از بازیکنانی هستند که دوشادوش بهترین بازیکنان ملی این تیم در حال تمرین و آماده سازی جهت حضور در لیگ برتر والیبال ایران می باشند؛ بازیکنانی که اکثرا ساخته شده آکادمی خود شهداب و پرورش یافته همین باشگاه بودند. پزشک و مربی یزدی، کادر اداری، اجرایی، سرپرستی و تدارکات بومی تنها بخشی از فرصت های استانی است که باشگاه تلاش کرده از ظرفیت موجود بهره مند گردد.
شرافت افزود: همچنین در نشست با مدیر تیم های پایه باشگاه شهداب نیز تاکید شد که برنامه این باشگاه در فصل 1401، حضور پرتعداد جوانان یزدی در تیم های پایه باشگاه جهت پرورش این بازیکنان و حضور آنان در میادین ورزشی و به تبع بهره مندی از این فرصت بومی در تیم والیبال بزرگسالان باشد.
وی پرورش و رشد بازیکن جهت ارائه به تیم های ملی را رسالت مهم باشگاه های کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: در این باشگاه با همراهی همیشگی مردم و هواداران این تیم، دغدغه هیئت مدیره باشگاه و حمایت مسئولان فدراسیون والیبال و مدیران استان یزد در شناسایی استعدادها و پتانسیل های ورزشی استان، شاهد پرورش و رشد مضاعف بازیکنان و کادر یزدی در سطح حرفه ای و مفتخر به حضور آنان در باشگاه شهداب یا سایر باشگاه های استان و کشور باشیم؛ همانطور که این باشگاه موفق شد در سال های گذشته بالغ بر ۲۰ بازیکن در رده های سنی مختلف تحویل تیم های ملی ایران دهد؛ همانند سینا نیکپور که در مسابقات قهرمانی جهان، عنوان بهترین اسپکر را با لباس پرافتخار تیم ملی والیبال ایران کسب کرد، بتوانیم در آینده نیز بازیکنان یزدیِ بیشتری را رهسپار تیم های ملی ایران کنیم.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد در آخر خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته و در موفقیت های پی در پی تیم های این باشگاه، ما شاهد توسعه فرهنگ ورزش به ویژه گرایش خانواده های یزدی به سمت ورزش والیبال بودیم. تداوم این روند توسعه ای، حمایت مضاعف مسئولان را می طلبد. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که دیدگاه مدیریت استان نسبت به ورزش نباید صرفا نگاه تفریحی و سرگرمی باشد؛ ورزش قهرمانی یزد مستلزم تغییر نگاه مدیران به رویکردهای حرفه ای و اقتصادی آن است. در چنین شرایطی است که می توانیم شاهد استقبال مضاعف مردم و به تبع شناسایی پتانسیل های ناب ورزشی در این استان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *